Lewis Hamilton Sanghajban elitklubba lépett: Michael Schumacher, Juan Manuel Fangio és Ayrton Senna után a Forma-1 történetének negyedik olyan versenyzője lett, aki legalább öt alkalommal tudott pole-t szerezni ugyanazon a pályán.
A Mercedes angoljának kvalifikációs sikere azonban az utolsó pillanatig a levegőben lógott, csapattársa, Nico Rosberg a fináléban mindössze 42 ezreddel volt lassabb nála. A Ferrari Sebastian Vettellel (3.) hozta a maximumot a Kínai Nagydíj időmérőjén, Kimi Räikkönen azonban hibázott, csak a 6. lett, maga elé engedve ezzel a Williams versenyzőit (Massa, Bottas sorrendben).
A top10 második felébe a Red Bull-os Daniel Ricciardo, és a lotusos Romain Grosjean mellett félig-meddig meglepetésre az idén megtáltosodott Sauber pilótái értek fel.
A McLaren-Honda továbbra sem elég erős, Fernando Alonso és Jenson Button gyakorlatilag ugyanolyan kört futva, azaz az autó maximumát hozva is csak a 17-18. helyen zárt.
Így zajlott a kvalifikáció
Napos, enyhe időben – 19 fokos levegő- és 43 fokos aszfalthőmérséklet mellett – kezdődött a sanghaji pályán a Kínai Nagydíj időmérő edzése.
A Q1 elején a manoros Rebrto Merhi, és mclarenes honfitársa, az utolsó edzésen nem vezető Fernado Alonso azonnal pályára is lépett, amint zöldre váltott a lámpa.
Az első igazán versenyképes idő Sebastian Vettelé volt, de Lewis Hamilton rögtön több mint másfél másodpercet adott neki. A ferraris németet aztán egyre inkább hátrébb szorították a lágy gumin próbálkozók, a Sauber és a Force India pilótái.
Az első szakasz végére a Williamsek és a Ferrarik is a lágyra váltottak, az élre is álltak.
Az utolsó körökön a Lotusok és a Toro Rossó-s Max Verstappen küzdött a továbbjutásért, sikerült is, a McLareneket szépen ki is tolták az első 15-ből. Alonso végül a 17., Jenson Button a 18. időt hozta – 4 ezred különbséggel.
A Q2-ben a Mercedesek gyorsan letudták a továbbjutást, 1:36-os köröket mentek, amikor a többiek még 1:38-nál jártak. Később egyedül Vettel tudott 1:37 alá menni – hátrébb Räikkönen, Daniel Ricciardo, a Sauberek, a Williamsek és Romain Grosjean iratkozott fel az utolsó szakaszra.
Búcsúzott Pastor Maldonado, Danyiil Kvjat a második Red Bull-lal, a két Toro Rosso, valamint Sergio Perez.
A Q3-ban az ezüst nyilak megint hamar világossá tették, hogy a pole-ért csak ők küzdhetnek, Hamilton már 1:36 alá szorította a kört első neki futásra.
A fináléban Hamilton már nem javított, a Williamsek maguk mögé utasították hibázó Räikkönent, de Vettel eléjük ugrott a 3. helyre. Rosberg az utolsó erőfeszítésével nagyot ugrott előre, mindössze 42 ezreddel maradt el végül csapattársa legjobbjától. A top10 második felében Ricciardo, Grosjean és a két Sauber végzett.
Hamilton ezzel karrierje 42., idei harmadik pole-ját szerezte, jó esélyt szerzett arra, hogy három eddigi sanghaji győzelméhez újabbat adjon vasárnap. A Kínai Nagydíj holnap reggel 8 órakor kezdődik.
Kínai Nagydíj, kvalifikáció, Sanghaj, 2015.04.11.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 1:35,782 | 12 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | 1:35,824 | 12 |
3 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 1:36,687 | 17 |
4 | Felipe Massa | Williams F1 Team | 1:36,954 | 15 |
5 | Valtteri Bottas | Williams F1 Team | 1:37,143 | 15 |
6 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | 1:37,232 | 17 |
7 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | 1:37,540 | 18 |
8 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | 1:37,905 | 20 |
9 | Felipe Nasr | Sauber | 1:38,067 | 16 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | 1:38,158 | 15 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | 1:38,134 | 13 |
12 | Danyiil Kvjat | Infiniti Red Bull Racing | 1:38,209 | 13 |
13 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | 1:38,393 | 14 |
14 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | 1:38,538 | 14 |
15 | Sergio Perez | Sahara Force India | 1:39,290 | 10 |
16 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India | 1:39,216 | 6 |
17 | Fernando Alonso | McLaren Honda | 1:39,276 | 6 |
18 | Jenson Button | McLaren Honda | 1:39,280 | 8 |
19 | Will Stevens | Manor F1 Team | 1:42,091 | 6 |
20 | Roberto Merhi | Manor F1 Team | 1:42,842 | 8 |