Lewis Hamilton magabiztosan nyerte meg a Forma-1-es Kínai Nagydíjat, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget és Sebastian Vettelt. Ezzel a brit megerősítette első helyét a bajnoki pontversenyben, ahol az említett két másik pilóta követi, köszönhetően annak, hogy eddig csak ők hárman állhattak idén a dobogón.
A Mercedes versenyzője tökéletesen uralta a hétvégét és a futamot is. A szabadedzések és az időmérő után a futamon is ő volt a leggyorsabb. Ez volt Hamilton negyedik győzelme a kínai pályán, összességében pedig 35. alkalommal állhatott a dobogó tetején.
Kimi Räikkönen végzett negyedikként, mivel a rajt utáni kanyarokban mindkét Williamst megelőzte, de a többiek ellen nem volt esélye. Végigfutott a versenyen a két McLaren és a két Manor Marussia is, akiknek ez felér egy győzelemmel. A futam legszebb pillanatait Max Verstappen hozta, aki sorra előzte ellenfeleit, de két körrel a futam vége előtt meghibásodott a Toro Rosso motorja. A célegyenesben ragadt autó miatt a mezőny a biztonsági autó mögött futott be.
Így zajlott a futam
Napos, a korábbi napoknál melegebb (21 fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet) időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2015-ös Forma-1-es idény harmadik versenyére, a Kínai Nagydíjra.
A sanghaji aszfaltcsíkon a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg állt az első sorban, mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival és Felipe Massa, aztán két finn, Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a lotusos Romain Grosjean, végül a két Sauber sorakozott a top10-ben. A két McLaren a 17-18. helyről várta a rajtot.
Az első etapra mindenki a lágy keveréket tette fel két kivétellel: Danyiil Kvjat (12., Red Bull) és Carlos Sainz Jr. (14., Toro Rosso) választotta a közepes keveréket.
A start után Hamilton megőrizte az első helyet, hátrébb Räikkönen tört előre igen határozottan, pár kanyar alatt legyűrte mindkét Williamst. Daniel Ricciardo – a verseny előtt cserélt motorjával – csúnyán visszaesett, már az első kör közepére bőven kívül volt a top10-en.
A sorrend két kör után Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Ericsson, Maldonado volt a pontszerző helyeken.
Hátrébb, a 14-15. helyen a két Red Bull-os, Kvjat és Ricciardo birkózott egymással hosszú körökön keresztül, de már Alonso is támadni kezdte őket.
Maldonado a 6. és 8. körben megelőzte előbb Ericssont, majd Nasrt is, fellépett a 8. helyre csapattársa, Grosjean mögé. A 9. kör végén Verstappen elvette az utolsó pontszerző helyet Ericssontól, akit rögtön üldözni kezdett Nico Hülkenberg, de a német fél körrel később műszaki hiba miatt félre is állt a Force Indiával.
A kerékcseréket Nasr kezdte a 11. körben, a közepesről keményre váltott, egy körrel később Maldonado, utána Grosjean, majd a 13. kör végén Vettel is kiment, de ő másodszorra is lágyat vett fel.
A vezető Hamilton a 15. körre ment ki cserélni, ő is lágyakat kapott, ahogy egy körrel később csapattársa, valamint Räikkönen is.
A 16. körben a Renault újra cserben hagyta a Red Bullt, Danyiil Kvjat füstölő autóval állt félre, a rádión tüzet jelentett.
A kerékcserék első hulláma után a sorrend nem sokat változott: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Nasr és Verstappen haladt a pontszerző helyeken. A holland ifjonc a 20. körben előzte meg a Sauber újoncát.
Az élen Hamilton a gumikra vigyázva, lassabban vezetett, mögötte Rosberg nem tudta, mit tegyen, mert hátulról Vettel egyre közelebb ért hozzá. A Mercedes gyorsításra kérte a címvédőt.
A 24. körben a Toro Rosso spanyolja, Carlos Sainz Jr. lassult le, rádión azt mondta, hogy elszállt a sebességváltó, de pár száz méter után feléledt az autó.
Féltávnál a mezőny nagyjából beállt, Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen és Nasr volt a top10-ben.
Ricciardo Ericssonnal próbálkozott a 11. helyért, de sokáig nem bírt vele, végül a 29. körben tudott elé kerülni.
A Ferrarinál kezdtek elfogyni a gumik, ezért úgy döntöttek, hogy Vettelt a Mercik előtt, a 30. kör végén kihívják cserére, megkapta a közepes keveréket az utolsó etapra. A Mercedesnél nem volt választásuk, Rosberget is ki kellett hívni, mert Vettel lépéselőnybe került. Ezzel viszont a csapaton belüli taktikai sorrend borult, igaz, a tiszta pályán vezető Hamilton jobban is tudott vigyázni az abroncsokra.
A címvédő a 34. körre vette fel a közepeseket, előtte Grosjean és Verstappen is kint volt. Räikkönen ideiglenesen átvette a vezetést, Hamilton a második helyre állt vissza.
Pastor Maldonado a 34. körben ment volna a bokszutcába, de a bejárati úton kicsit túlszaladt, szerencsére a marshalok segítségével irányba tudott állni. Nem sokkal utána a Ferrari Kimi Räikkönennél is kereket cserélt, visszaállt a 4. helyre.
Hamilton Rosberg előtt 6, Vettel előtt 10, Räikkönen előtt 15 másodperccel vezetett 20 körrel a vége előtt.
15 körrel a leintés előtt a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Verstappen, Perez és Nasr állt. A 41. körben Verstappen után Nasr is megelőzte a Force India mexikói pilótáját.
A 43-44. körben Ericsson és Ricciardo sokadik csatáját vívta, a svéd jól védekezett, de a az ausztrál végül jobban pozicionálta a Red Bullt, és sikerült előznie. Felért a 11. helyre.
A két Ferrari a 46-47. körben érte utol az Alonso-Maldonado-Button triót, lekörözték őket. Miután a két vörös autó elhúzott, Maldonado és Button kanyarról kanyarra zajló adok-kapokot vívott, keményen csatáztak, de a 48. körben elszakadt a cérna, az első kanyar féktávján Button hátulról megcsípte a Lotust, mindketten kicsúsztak a bukótérbe, néhány alkatrész is letört.
Button Alonso mögött folytatni tudta, Maldonado csúnyán visszaesett, egy körrel később kiállni kényszerült.
Az élen közben elpárolgott az izgalom, a Ferrarik nem tudták tartani a lépést a Mercedesekkel a közepes keveréken, a hátrányuk tizenpár másodperc körül stabilizálódott. Rosberg sem volt támadási közelségben a vezető Hamiltonhoz képest.
A hajrát a biztonsági autó semlegesítette teljesen, miután az 54. körben Max Verstappen Toro Rossója a célegyenesben adta meg magát.
Az ezüst Merci sportkupé mögött a két F1-es ezüst nyíl futott be, mögöttük a Ferrarik, aztán a Williamsek, Romain Grosjean, majd Daniel Ricciardo a két Sauber szendvicsében.
Lewis Hamilton ezzel negyedik sanghaji, pályafutása 35. győzelmét aratta, Rosberggel kettős sikert hozott a Mercedes, míg Vettel Melbourne után megint egy 3. helyet szerzett a Ferrarinak. Kimi Räikkönen kiváló rajt után a 4. lett.
A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2015.04.12.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 1:39:42,008 | 56 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | + 0,714 | 56 |
3 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 2,988 | 56 |
4 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 3,835 | 56 |
5 | Felipe Massa | Williams F1 Team | + 8,544 | 56 |
6 | Valtteri Bottas | Williams F1 Team | + 9,885 | 56 |
7 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | + 19,008 | 56 |
8 | Felipe Nasr | Sauber | + 22,625 | 56 |
9 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | + 32,117 | 56 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber | + 1 kör | 55 |
11 | Sergio Perez | Sahara Force India | + 1 kör | 55 |
12 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1 kör | 55 |
13 | Jenson Button | McLaren Honda | + 1 kör | 55 |
14 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | + 1 kör | 55 |
15 | Will Stevens | Manor F1 Team | + 2 kör | 54 |
16 | Roberto Merhi | Manor F1 Team | + 2 kör | 54 |
17 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | + 4 kör | 52 |
18 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | kiesett | 49 |
19 | Danyiil Kvjat | Infiniti Red Bull Racing | kiesett | 15 |
20 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India | kiesett | 9 |
Legjobb kör: 1:42,208 Lewis Hamilton |