Az egykori Jordan-, Spyker-, Force India- és HRT-csapatfőnök, Colin Kolles egy friss interjúban megerősítette a korábbi spekulációkat, miszerint a tavalyi Japán Nagydíjon tragikus balesetet szenvedett Jules Bianchi jövője felfelé ívelt a Forma-1-ben.
Bianchi 2013-ban a Ferrari-motorszerződéssel került a Marussia-csapathoz, az olasz márka utánpótlásprogramjának reménysége pedig előbb-utóbb a maranellói csapatnál köthetett volna ki. Ennek része lett volna a sereghajtótól a Ferrari-szövetséges Sauberhez való előrelépés, mielőtt 2016-ban esetleg Kimi Räikkönen helyére ült volna a francia.
Az eddig is valószínűnek tekintett forgatókönyvet erősítette meg a román-német motorsportszakember, aki ugyanakkor elég előnytelen képet festett a 2015 elején így is szerződési vitákba keveredett Sauberről.
„Nem három szerződésről volt szó, hanem hatról” – utalt a tesztpilóta Gedo van der Garde, Felipe Nasr és Marcus Ericsson mellett a tavaly versenyeztetett Adrian Sutilra és Esteban Gutierrezre, valamint a Szuzukában súlyos agysérülést szenvedett Bianchira.
„Az egyik szerződést (Bianchiét) vasárnap délben írták alá (Szuzukában)” – mondta Kolles, hozzátéve, hogy a francia leigazolásával a Sauber csökkentette volna a Ferrari felé fennálló tartozásait.
Kolles szerint azonban a Sauber főnöknője, Monisha Kaltenborn össze-vissza kapkodott 2014 végén, „tudatosan” kötött túl sok szerződést, csak hogy mentse a csapatot:
„Nem értem Monisha Kaltenborn módszereit. Az nem megy, hogy valakinek odaadjuk az autót, elkérjük érte a pénzt, aztán hat hónappal később ugyanezt lejátsszuk valaki mással is!” – magyarázta az osztrák Servus Tv adásában.