A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokat, és jó ideje azért kampányol, hogy a sportág minél hamarabb térjen vissza a korábban használt 2,4 literes szívó V8-asok egy modernizált, 1000 lóerősre húzott változatához.
Úgy tűnik, hiába, az új erőforrások fejlesztésébe sok százmillió eurót invesztált motorgyártók egyike sem akar a múlt felé fordulni.
„Az 1000 lóerős motorokról jó ideje beszélünk már, és én is értem, hogy a Forma-1-nek látványosnak kellene lennie, szóval ha ezt az irányt választjuk, akkor rendben, dolgozzunk rajta. Többeknek is van elképzelése arról, milyenek legyenek a 2017-es szabályok a motorokat és az autókat illetően” – nyilatkozta a Mercedes főnöke, Toto Wolff.
„Tegnap is volt jó megbeszélésünk, Charlie Whiting is ott volt, Bernie is, beszéltünk a különböző koncepciókról. De mindegyik motorgyártó egyértelműen jelezte, hogy a jelenlegi hibrid motorformulának maradnia kell. Ezt az irányt választottuk, legalábbis pillanatnyilag megvan a konszenzus a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes között.”
Wolff szerint amúgy érdemes lenne óvatosnak lenni az esetleges szabálymódosításokkal, ugyanis a jelenlegi erőforrások pár év múlva már így is, úgy is közelítik majd az 1000 lóerős teljesítményt.
„Szerintem 2017-re a jelenlegi erőforrások mindegyik gyártónál 900 lóerő felett járnak majd, a kérdés, hogy mit akarunk hirdetni? Tényleg olyan sokat számít, hogy 950 vagy 1000 lóerőről van szó? Nagyon egyszerű módszerekkel is lehet növelni a lóerőket, például az üzemanyag-átfolyással. Ha 10-20 kg/órával megemeljük a limitet, máris 1000 lóerő felett járunk. Viszont ha a motor lényegi elemein is változtatni kell, akkor a megbízhatóságon is dolgozni kell, ami megint komoly fejlesztési költségekkel jár majd.”
„Mindannyian értjük, hogy az autók mellett a motorok tekintetében is ütősnek kell lennie az F1-nek, most a hogyanról tárgyalunk. Megvannak a módszerek, 2017-re egyszerű többséggel is lehet szabályt módosítani. Ha valaki mindent ellenez, akkor is legyőzik, szóval jobb, ha szépen átbeszélünk mindent, megnézzük, mi az ésszerű módja, mi a legjobb a Forma-1 számára.”
Bahreinben Ecclestone is nyilatkozott, továbbra sem örül, hogy a gyártók kitartanak a lehetőség mellett. Most azzal érvel, hogy ez túl drága.
„Igen, az is egy lehetőség, hogy maradnak a V6-osok. De milyen áron? De két dolog kell ehhez: a gyártónak mindegyik csapatnak ugyanolyan motort kell szállítania, és 1000 lóerőre kellene őket felhúzni, és olyan áron kell eladni őket, hogy mindegyik csapat ki tudja fizetni.”
Az F1 ura amúgy cseppet sem szereti a tárgyalásokat: „Felesleges egyeztetgetni a csapatokkal, egyszerűen meg kellene mondani, hogy ez lesz és kész.”