Idei harmadik győzelmét szerzte meg Lewis Hamilton, akik megismételte tavalyi győzelmét Bahreinben. A dobogóra Kimi Räikkönen és Nico Rosberg állhatott még fel. Ez volt a brit 36. győzelme.
Hamilton ezúttal is érinthetetlen volt, rajt-cél győzelmet aratott, csupán az utolsó körben kellett kissé visszavennie egy műszaki probléma miatt. A verseny folyamán sokáig Sebastian Vettel és Nico Rosberg csatázott a második helyért, háromszor is helyet cseréltek a kerékcserék során, de végül Räikkönen eltérő gumistratégiája fizetődött ki. A remekül hajrázó finn két körrel a vége előtt érte be frissebb gumijain Rosberget, és meg is előzte. Räikkönen 2013-ban, a Koreai Nagydíjon volt utoljára dobogós.
Vettel többször hibázott és egy nem tervezett orrkúpcsere miatt végül csak ötödik lett Valteri Bottas mögött. Fernando Alonso jó versenyt futott, a 11. helyen zárt.
Hamilton megerősítette első helyét a bajnokságban, ahol Rosberg visszaelőzte Vettelt, igaz csak egyetlen ponttal.
Az egyéni világbajnokság állása:
1. Lewis Hamilton 93 pont
2. Nico Rosberg 66
3. Sebastian Vettel 65
4. Kimi Räikkönen 42
5. Felipe Massa 31
…
A konstruktőri bajnokság állása:
1. Mercedes 119 pont
2. Ferrari 79
3. Williams-Mercedes 48
4. Sauber-Ferrari 19
…
1. Mercedes 119 pont
2. Ferrari 79
3. Williams-Mercedes 48
4. Sauber-Ferrari 19
…
Így zajlott a futam
2014 után újra naplementében, reflektorok fényénél készült a mezőny a 2015-ös Forma-1-es bajnokság negyedik versenyére, a Bahreini Nagydíjra.
A szahíri rajtrácson meleg, de lassan enyhébbre váltó időben első bahreini időmérős elsősége után Lewis Hamilton várta a rajtot a pole-ból, mellőle a ferraris Sebastian Vettel, mögülük Nico Rosberg, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr. és Romain Grosjean sorakozott az első 10-ben.
Míg Fernando Alonso a 14. rajkockába állt fel, csapattársa, Jenson Button a hibridrendszer újabb hibája miatt nem startolt a másik McLarennel. A felvezető körre elektronikai hiba miatt Massa sem tudott elindulni, visszatolták a bokszutcába, a mezőny után futhatott csak ki. Mindenki a lágy keverékkel kezdett, kizárólag Pastor Maldonado Lotusára került fel a közepes keverék.
A startnál Hamilton simán eljött, Vettel is, mögöttük Räikkönen viszont az 1-2. kanyarban kívül-belül próbálkozva, agresszíven utasította maga mögé Rosberget, elvette tőle a 3. helyet.
Hátrébb Grosjean Hülkenberg elé került, Sainz visszaesett, a sauberes Felipe Nasr a 9. helyre került.
A 4. elején Rosberg féktávon bebújt Räikkönen mellé, előzött, és bár a finn a következő két kanyarban próbált visszatámadni, de nem sikerült.
A 7. körben a Toro Rossó-s Max Verstappen végezte el az első kerékcserét, közepes keveréket kapott.
Rosberg a 8. körben az első kanyarban hibázó Vettel ellen is támadásba lendült, de egy-két benézés után visszaesett, azonban nem adta fel, a célegyenesen a DRS-sel újra lendületet vett, és át is verekedte magát honfitársán.
Vettel mögé odaért Räikkönen is a 10. körben, a rádión jelentette is, hogy gyorsabb a németnél, meg is próbál előzni hamarosan.
Az élmezőnyből Vettel ment ki elsőként a 14. körben, második etapra is lágyat vett fel. A Mercedes reagált is Rosberggel a következő körben, ő is lágyat kapott, de a ferraris így is eléje került.
Hamilton a 16. körben cserélt, ő is lággyal folytatta, és pont akkor, amikor az angol visszatért a pályára, nem sokkal mögötte Rosberg előzte Vettelt, méghozzá sikeresen. A két Mercedes visszaállt az első két helyre.
Räikkönen vezetett, a Ferrari őt tovább tartotta kint. A 18 körben ment ki és másféle taktikára is állt, ő a közepes keveréket kapta meg a második etapjára, hogy a végén sprinteljen a lágyakon.
Az első cserék után, a 19. körben a sorrend Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Ericsson, Hülkenberg és Massa haladt a top10-ben.
A lágyakon futó Bottast honfitársa, a gumik miatt lassabb Räikkönen után küldték, ugyanakkor Rosberget üzemanyag- és fékkímélésre kérte a csapat.
Nasr a 23. körtől ott volt veterán honfitársa, Massa nyakán, a 25. körben meg is előzte, de aztán mindkét brazil, valamint Pastor Maldonado is kiment kerékcserére. A Lotus venezuelai pilótájának jött ki a legjobban a váltás, Maldonado a bokszutca kijáratánál eléjük ugrott, Massa pedig visszavette a pozíciót Nasrtól.
A 31. körben a Toro Rossó-s Carlos Sainz futama véget ért, műszaki hiba miatt félre kellett állnia.
A féltávon épp túl Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, az egyre közelítő Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Perez, Kvjat, Grosjean és Maldonado volt pontszerző helyen.
Vettel a 33. körben ment ki közepes keverékért, Hamilton a 34. körre vette fel őket. Rosberg is követte őket, a 36. kör elején pedig meg is támadta Vettelt, aki túl szélesre vette az utolsó kanyart, a kavicságyat is érintette.
Vettel a rádión az első szárny hibájára panaszkodott, a 37. körben kénytelen volt orrkúpcserére újra a bokszba látogatni, ötödikként ért vissza.
A hosszú etapon lévő Räikkönen továbbra is vezetett, mögötte (a körhátrányban lévő Alonso mögött) Hamilton, Rosberg, Botas, Vettel, Ricciardo, Maldonado, Grosjean, Massa és Nasr haladt az első tízben.
Hamilton a 40. körben megelőzte az elkopó közepes abroncsokon egyre lassuló Räikkönent. A finn végül a 41. körben vette fel az utolsó, lágy szettjét, innen indult a roham, 16 kör alatt kellett a lehető legelőrébb – ideálisan a 2. helyre – érnie.
Maldonado a 43. körben ment ki bokszba, de ott is maradt, fékhiba miatt feladni kényszerült a versenyt.
Räikkönen eredményesen vitte a stratégiáját, a lágy gumikon közelebb tudott kerülni Rosberghez. Tíz körrel a vége előtt szóltak is neki, hogy az aktuális tempó mellett öt körrel később utol is érheti majd a Mercedes németjét.
Vettel közben keményen üldözte Bottast, nagyon szerette volna elvenni a 4. helyet a williamsestől.
Räikkönen az 54. körre oda is ért Rosberg mögé, a nyomás alá került német az 56. kör elején el fékezte magát az első kanyarban (tönkrement az autójában a brake-by-wire rendszer), a Ferrari világbajnoka pedig ki is használta a helyzetet, fellépett a 2. helyre.
A vezető Hamilton az utolsó körön fékproblémára panaszkodott, de előnye simán elég volt ahhoz, hogy beérjen a célba, és megszerezze idei harmadik, pályafutása 36. győzelmét. Kimi Räikkönen kiváló stratégiával, a többiek hibáit kihasználva lett 2., Rosberg pedig hozta a számára elkeserítő 3. pozíciót. Bottas megtartotta a 4. pozíciót, Vettel az 5. lett. Daniel Ricciardo az utolsó kanyarban elfüstölő Renault-motorral lett a 6.
A további pontszerző helyeken Romain Grosjean, a Force Indiá-s Sergio Perez (tavaly dobogós volt), a Red Bull-os Danyiil Kvjat, valamint a bokszutcából rajtoló Felipe Massa osztozott.
A Forma-1-es idény háromhetes szünet után az első európai futammal, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.
Bahreini Nagydíj, Szahír, 2015.04.19.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas | 1:35:05,809 | 57 |
2 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 3,380 | 57 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas | + 6,033 | 57 |
4 | Valtteri Bottas | Williams F1 Team | + 42,957 | 57 |
5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 43,989 | 57 |
6 | Daniel Ricciardo | Infiniti Red Bull Racing | + 1:01,751 | 57 |
7 | Romain Grosjean | Lotus F1 Team | + 1:24,763 | 57 |
8 | Sergio Perez | Sahara Force India | + 1 kör | 56 |
9 | Danyiil Kvjat | Infiniti Red Bull Racing | + 1 kör | 56 |
10 | Felipe Massa | Williams F1 Team | + 1 kör | 56 |
11 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1 kör | 56 |
12 | Felipe Nasr | Sauber | + 1 kör | 56 |
13 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India | + 1 kör | 56 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber | + 1 kör | 56 |
15 | Pastor Maldonado | Lotus F1 Team | + 1 kör | 56 |
16 | Will Stevens | Manor F1 Team | + 2 kör | 55 |
17 | Roberto Merhi | Manor F1 Team | + 2 kör | 55 |
18 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso | kiesett | 34 |
19 | Carlos Sainz Jr. | Scuderia Toro Rosso | kiesett | 29 |
20 | Jenson Button | McLaren Honda | nem indult | 0 |
Legjobb kör: 1:36,311 Kimi Räikkönen |