Maldonado bénázási szintjére jellemző, hogy még csak nem is előrébb, hanem hátrébb (a 16. helyett a 18. kockában) parkolt le a rajtrácson, a felügyelőknek azonban a magát hátrányosabb helyzetbe hozó pilótának ugyanúgy ki kellett osztaniuk a büntetést.
De nem ez volt Maldonado utolsó ostoba hibája a versenyen, a 41. körben, a második kiállásánál véletlenül lekapcsolta a motort, így a csapatnak újra kellett indítania. Mivel ez eltartott egy ideig, a fékek füstölni kezdtek, amire már ugrott is volna poroltóval az egyik pályabíró, úgy kellett elkergetnie a csapatnak.
Maldonado végül egy kör hátránnyal, a 15. helyen ért célba, miközben csapattársa, Romain Grosjean a hetedik hellyel újabb értékes pontokat hozott. A venezuelai egyértelmű kritikát kapott a csapattól.
„Pastornak nagyjából ugyanott kellene célba érnie, mint Romain-nak” – mérgelődött Alan Permane, a Lotus főmérnöke. „De mint mindig, az öt másodperces büntetéssel és a motor lekapcsolásával minden esélyét elveszítette arra, hogy normális eredményt hozzon.”
A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy az utolsó kiállásáig Maldonado remek versenytempót futott, nagyjából Valtteri Bottas szintjét hozta. De ostoba hibákkal ez semmit sem ér.