A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley 2009-ben a költségplafon bevezetésére vonatkozó ötletébe bukott bele, az akkor szövetségbe tömörült csapatok a Forma-1-ből való kiszállással fenyegettek a megvalósítás esetére.
A 2010-ben beszállt HRT és Caterham 2012-es, valamint 2014 végi összeomlása, a Sauber, a Force India és a Lotus pénzügyi nehézségei persze azt mutatják, hogy a kiadásokat valahogy vissza kellene fogni, de az FIA legutóbbi, tavaly nyári kezdeményezése is elbukott a nagycsapatok ellenállásán.
Az F1 szabályait megalkotó Stratégiai Munkacsoport (Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, Force India, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt 6-6 szavazattal) májusban újra összeül, de a téma nem a költségcsökkentés, hanem „a show javítása” lesz, 1000 lóerős motorokkal és egyéb, a költségeket talán még feljebb srófoló újításokkal.
Mosely egy friss interjúban azért a saját ötletét is bedobta, a volt elnök újra költségplafont javasol, igaz, önként vállaltat, amelynek keretében a 100 millió eurós kiadási limitet tartó csapatok viszonylag nagy fejlesztési szabadságot kaphatnának, ami aztán a show-nak is hasznára válhatna.
„Én úgy gondolom, hogy rövid időn belül mindegyik csapat a költségplafont választaná. Belátnák, hogy 100 millióból nagyszerű versenyt lehet csinálni és műszakilag fejlett autókat lehet építeni” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.