A 2014-es nagy szabályváltozások miatt a Pirelli a korábbiaknál kiszámíthatóbb, tartósabb gumikat gyártott a tavalyi évre, és a versenyhétvégére is ilyen hozzáállással válogatták a kötelezően használandó keverékeket.
Míg 2011-13 között legtöbbször azért támadták az olasz gyártót, mert túl a gumijai túl gyorsan, túl hirtelen módon koptak el – pont ahogy kérték a milánói cégtől -, tavaly és idén már a konzervativizmusuk miatt kaptak kritikákat.
F1: A Pirelli a lovak közé dobja a gyeplőt? 1
F1: A Pirelli a lovak közé dobja a gyeplőt? 9


A Forma-1 gumiszállítója hamarosan változtat a megközelítésén, újra jöhetnek a bevállalóssabb kombinációk, árulta el a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Úgy tervezzük, hogy ezután egyre inkább a lágyabb keverékeket jelöljük a versenyekre, különösen a szuperlágynak szánunk nagyobb szerepet. Talán már Bahreinbe is azt kellett volna vinnünk, akkor (kettő helyett) háromkiállásos futamot láthattunk volna” – nyilatkozta az angol szakember a finn Turun Sanomatnak.
A 2012-13-ban a lágy gumik hosszabb életben tartásával sikereket elérő Lotus mérnöke, Mark Slade azért szkeptikus a Pirelli irányváltását illetően:
„Még ha szuperlágy néven is fut a keverék, valójában csak lágyról van szó. A neveken változtattak, de az egész kínálat keményebb maradt. Nem hiszem, hogy radikális változtatásra készülnek, nagyon is megfelel nekik a jelenlegi helyzet.”