Míg korábban úgy tűnt, hogy a Forma-1-es csapatok megegyeztek a motorszabályok lazításáról, így négyről ötre emelhetik a 2015-ös idényben büntetés nélkül használható egységek számát, a héten a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda kerek perec elutasította ezt.
A négyes limit megtartása persze szinte garantáltja, hogy a Hondával küszködő McLaren és a Renault-val szenvedő Red Bull hátrasorolásokkal bukdácsolja végig a szezont. 
F1: A Mercedes szélkakas, a Red Bull kiakadt 1
F1: A Mercedes szélkakas, a Red Bull kiakadt 61


Az erőforrások számáról valószínűleg az F1 szabályait író Stratégiai Munkacsoport jövő csütörtöki londoni ülésén tárgyalnak – a sportág középtávú jövőjét meghatározó kérdések, szabályváltoztatások mellett -, és most megint úgy tűnik, a Merci az emelésre szavaz majd.
„Mi azzal a feltétellel akartuk az ötödik motort, hogy a pénteki edzéseken nagyobb lesz az aktivitás. Számunkra nem ideális az ötödik erőforrás, mi néggyel is meglennénk, de az is fontos, hogy a nézők kedvére tegyünk. Csütörtökön megvitatjuk majd a kérdést, de szerintem lesznek olyan csapatok, amelyek a pluszköltségek miatt nem akarnak még egy motort.”
A Red Bull a motorkérdés mellett a 2017-es szabályváltoztatásokat, az 1000 lóerős motorok bevezetését és minden egyéb kérdést is a jövő héten tisztázni szeretne, mondta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko Barcelonában.
„Nagyon remélem, hogy ésszerű, érdemi eredménye lesz a megbeszélésnek. Nem csak számunkra, hanem a Forma-1 egésze számára fontos ez. A nézettség, a jegyeladások zuhannak, a szponzorok nem jönnek. A főnök (Dietrich Mateschitz Red Bull-tulajdonos) jelezte már, hogy átgondolhatjuk a Forma-1-es részvételünket, ha nem lesz változás.”
F1: A Mercedes szélkakas, a Red Bull kiakadt 62


Marko hozzátette, hogy az F1 kormányzásának kérdésén is változtatni kellene, a két évvel ezelőtt a Formula One Management (azaz Bernie Ecclestone) és az FIA (azaz Jean Todt elnök) hat-hat, plusz hat csapat (Mercedes, Red Bull, Ferrari, Williams, McLaren, Force India) egy-egy szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport tehetetlen.
„Az FIA, a FOM és a csapatok megegyezésére épülő rendszer nem működik. Nem lehet mindenkitől megkérdezni, hogy nekik mi lenne jó. Független mechanizmus kellene (a szabályok írásában)” – mondta.