A hétvégi Spanyol Nagydíj után ma az első idény közbeni teszt első napjával folytatódott a munka Barcelonában.
Az eredménytábla tetején ennek ellenére nem volt változás, a vasárnapi győztes Nico Rosberg a legtöbb körrel és a legjobb idővel fejezte be a napot. A német pilóta még délelőtt futotta az 1:24,374-es kört, amivel a szombati pole-jánál is jobban ment, emellett kicsit több mint két versenytávot, 146 kört tett meg – a versenyhétvégével együtt 300 felett zárt, valószínűleg egy időre eleget látott a Barcelonai pályából.
A második leggyorsabb a sauberes Marcus Ericsson volt, míg harmadikként a Ferrari neveltjét, Raffaele Marciellót jegyezték, aki a mai, az SF15-T-vel futott 125 kör után holnap Ericsson helyére ül át a svájci csapatnál, a vörös autót pedig Esteban Gutierrez veszi át.
A Red Bull-os Danyiil Kvjatnak nehezen indult a nap, a délelőtti négy órában mindössze 20 kör jött össze az RB11-essel, de délután belehúztak, az orosz egészen 101-ig jutott
A Force Indiánál és a Toro Rossónál is első F1-es tesztjén vett részt egy-egy ifjonc. A silverstone-i alakulatnál a mercedeses Pascal Wehrlein kidőlése miatt Nick Yelloly a tervezettnél egy nappal korábban ült az autóba, de igen szépen teljesített, 109 kör alatt bőven tanult.
„Igazán jó érzés volt, hogy végre Forma-1-es autóba ülhettem, régóta dolgoztam ezért, nagyon köszönöm a Force Indiának ezt a lehetőséget! Az első pár kör egy kicsit furcsa volt, de gyorsan megjött az önbizalmam. Az egyik első dolog, ami feltűnt, az a kormányszervó volt, a GP2-höz képest épp csak egy kicsit kell mozdítani és az autó máris reagál. A beállítások kezdettől jók voltak, így a nap folyamán csak csiszolgatni kellett” – magyarázta Yelloly.
Wehrleint egyébként a Mercedes új szerzeményével, a tavalyi Forma-3 Európa-bajnok Esteban Oconnal pótolják holnap a Force Indiánál.
Ami Gaslyt illeti, ő a 7. idővel és 131 körrel fejezte be a napot, holnap pedig már a Red Bull autójával köröz tovább. Nagy élmény volt számára a debüt:
„Versenyzőként igazán különleges első ízben Forma-1-es autóba ülni. Egészen kiskorom óta erről álmodoztam, rögtön igyekeztem a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjteni, és azt hiszem, sikerült is. 131 kört mentem, ami nagy hasznomra válik, és élveztem is a vezetést. Bár a GP2 nem esik olyan távol, itt minden sokkal jobb. Elképesztő, kivételes élmény volt, örülök, hogy a Toro Rossónál élhettem meg! Alig várom, hogy holnap a Red Bullba üljek!”
„A GP2 közel van az F1-hez, ugyanazokat a gumikat használjuk, de a Formula Renault 3.5-ből is át lehet lépni az F1-be, ott is sok a leszorítóerő. Itt nagyon komoly nehézségi erők vannak a fékezésnél, de engem leginkább a kormányszervó lepett meg, az a legnagyobb különbség. Sokkal könnyebb szervóval vezetni.”
A Williamsnél Felipe Massa próbálgatta az autót, nem ment túl sokat, holnap az esetleges utódja, a tavalyi GP3-bajnok Alex Lynn tesztel majd.
A McLarennel Oliver Turvey a szimulátor után ma első ízben élesben is kipróbálhatta az MP4-30-ast, a későbbi fejlesztési munkánál mindenképp hasznos lesz a pályás tapasztalat, igaz, a wokingi autó a teszten is csak úgy ment, mint általában: a sereghajtó Manor hiányában az utolsó helyen zárt.
Teszt, Barcelona, 2015.05.12.