A Forma-1 jelenlegi gumiszállítójának szerződése 2016 végén jár le, 2017-től a Michelin készen áll a Pirelli leváltására. A francia gyártó utoljára 2006-ban volt érdekelt a sorozatban.
„Miért ne indulhatnánk az új tenderen? Teljesen nyitottak vagyunk a visszatérésre, de csak bizonyos feltételekkel – az F1-nek változtatnia kell a technikai szabályzaton” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója.
„A gumiknak fontos technikai elemmé kell válniuk, nem lehetnek csak és kizárólag a show-ért felelősek. Továbbá 18 colos abroncsokat akarunk, amelyeket a Forma-E-ben is használunk, és hamarosan más sorozatokban is bevezetünk.”
„Ha az F1 fontolóra veszi a javaslatainkat, itt vagyunk, erős akarattal a visszatérésre. De ha a dolgok úgy maradnak, ahogy most vannak, akkor nem érdekel minket az F1. Innentől Bernie Ecclestone vagy az FIA dolga, hogy elfogadja-e a feltételeinket.”
A Michelin korábban azért távozott az F1-ből, mert nem volt ínyére, hogy kizárólagos szállítóra váltott a sorozat, ez már nem jelent problémát a franciáknak. A Michelin tartós gumikat akar – pedig a Bridgestone-korszak után a Pirellit direkt kérték gyorsabban kopó abroncsok gyártására, hogy így legyen színesebb a taktikai repertoár.
„A gumiknak stabil teljesítményt és tapadást kell biztosítaniuk. Nem normális, ha egy pilótának néhány kör után vissza kell vennie, mert különben nem bírnák a gumik. Ennek nem szabadna megtörténnie az F1-ben.”