Barcelonában szerdán már le is zárult a Forma-1-esek idei első idény közbeni tesztje. A második napon a Lotus tesztpilótája, Jolyon Palmer lett a leggyorsabb, a tavalyi GP2-bajnok összesen 87 kört futott, a napi csúcsot a délután végén, friss szuperlágyakon érte el. Palmer talán még egy kicsit többet is kihozhatott volna az E23-asból, de utolsó nekifutásán az útjába került a McLarennel lassan haladó Jenson Button.
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 1
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 37


A nap túlnyomó részében egyébként a Mercedes még mindig gyengélkedő tartalékosa, Pascal Wehrlein állt a táblázat elején. A DTM-es ifjonc a betegség ellenére igen komoly munkát végzett, 137 kört, több mint két versenytávot tett meg.  
Nico Rosberg keddi legjobbjától Wehrlein, de még Palmer is messze elmaradt.
A Red Bull neveltje, Pierre Gasly a keddi Toro Rossó-s bemutatkozás után ma már az anyacsapat autóját vezette, pontosabban délelőtt csak vezette volna, ugyanis az érdemi körözést csak délután kezdhette meg. A francia tehetség végül 75 kört tett az RB11-esebe.
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 38


A vasárnapi „félelmetes” élmények után ma ült vissza a McLarenbe Jenson Button, aki több mint 100 kör megtétele után sokkal elégedettebb volt az autóval, mint a hétvégén.
A Williamsnél a szimulátor után ma ült először a valódi versenyautóba a csapat reménysége, Alex Lynn, de másoknál jóval kevesebbet, csak 52 kört ment, igaz, kedden Felipe Massa is nagyjából ennyit vezetett. 
A Force Indiánál a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok, Esteban Ocon ült az autóba. A francia tehetség a Lotustól igazolt át a Mercedeshez, a címvédő csapat pedig Wehrlein keddi kidőlése után pótolta vele a németet a kliencsapatnál. Ocon 94 körrel zárta a napot.
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 39


A Saubertől ejtett, idén a Ferrari tartalékosaként alkalmazott Esteban Gutierrez ma először próbálta ki élesben az olasz csapat autóját, 116 kört futott, míg a Toro Rosso versenyzője Carlos Sainz 125 körrel zárt.
Bár egyszerű műszaki hibás leállások miatt többször is előkerült a piros zászló, a nap – és a kétnapos teszt – egyetlen komolyabb incidense Raffaele Marciello nevéhez kötődött. A Ferrari neveltje ma már a Sauber autóját vezette, és délelőtt a 3-as kanyarban a falnak hajtott. Komoly baj nem történt, a C34-est kijavították, az olasz végül 75 körrel zárt.
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 40