A dohánygyártó Philip Morris Forma-1-es jelenléte négy évtizedre nyúlik vissza, és két sikerkorszaknak is emblematikus eleme a Marlboro logója: a nyolcvanas években a McLarenek halmoztak sikert sikerre a cigarettásdoboz színeiben, majd 1996-tól Michael Schumacher Ferrarijain fonódott össze a motívum a győzelmekkel.
A törvényi szabályozások miatt az F1-ből az utolsó dohányreklám is eltűnt 2008-ra, a Ferrari-csapat 2011 közepére nevéből is ejtette a Marlborót, de a Philip Morris azóta sem hagyta el az olasz csapatot. Sőt, legfrissebb hírek szerint már egy évvel ezelőtt újabb három évre, 2016-18-ra meghosszabbította a szponzori szerződését, egyszerűen csak nem verték nagy dobra a hírt, tudósít a Bloomberg.
A hosszabbítás tényét a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene és a Philip Morris is megerősítette.
A cég a jelenlegi, 2015 végéig élő szerződés alapján évi 160 millió dollárt (43 milliárd Ft) ad a csapatnak, amiért cserébe a Marlboro logójára emlékeztető csapatlogót kapja, valamint VIP vendégeket vihet a Ferrari gyárába és a futamokra.
Hogy miért éri meg ez a dohánygyártónak?
„A kapcsolatról nem beszélnek, nem hirdetik, de attól még létezik. Attól, hogy a márkanév nem szerepel, az emberek még felismerik az összefonódást” – magyarázza a brit Cranfield University marketingprofesszora, Mark Jenkins, aki 2010-ben tanulmányt is írt a Ferrari-csapatól.
A Ferrari és a Philip Morris kapcsolata egyébként túlmutat az egyszerű szponzoráción, a maranellói cég elnöke, Sergio Marchionne a PM egyik igazgatótanácsi tagja, valamint 5,2 millió dolláros részvényese is, a tavaly novemberben érkezett új csapatfőnök, Arrivabene pedig a dohánycég európai marketingfőnöke volt, mielőtt átvette volna az alakulat irányítását.