A Red Bull 2011-re újította fel a korábbi Osztrák Nagydíjaknak otthont adó spielbergi versenypályát, majd a Forma-1-es sikereik csúcsán sikeresen lobbiztak a futam újjáélesztéséért is, 2014-re visszakerült a futam a naptárba.
A Red Bull-csapatok azonban már tavaly is leszerepeltek a hazai pályán, a Mercedes folytatódó dominanciája és a nagycsapat idei mélyrepülése azonban komolyan árt a 2015-ös jegyeladásoknak.
„Bár keményen dolgozunk a verseny reklámozásán például olyan rendezvényekkel, mind a bécsi utcai F1-es demó, a számok messze elmaradnak a tavalyiaktól” – ismerte el a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko az APA hírügynökségnek. „Jól mutatja ez a versenyszervezők jelenlegi problémáit.”
Az osztrák szakember egyértelműen a 2014-ben bevezetett új szabályrendszerben látja az érdeklődés csökkenésének okait:
„Hiányzik a motorhang, de ez csak az egyik tényező. Az autók Playstation-játékra hasonlítanak, a pilóták úgy szállnak ki a verseny végén, hogy még ki sem pirulnak, egyszerűen túl könnyű vezetni. Sokkal kisebb a különbség a legjobbak és a kevésbé jó versenyzők között, és ezzel a közönség is tisztában van. Ha pedig pirosra festenénk az autónkat, szinte senki nem tudná megkülönböztetni egy Ferraritól. Nagyobb szabadság kell!”
„Az új erőforrások bevezetésével megindultunk a lejtőn. Ezek a motorok nem valók a Forma-1-be, túl bonyolultak, de még az utcai autókban sem lehetne őket használni.”