A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
Fotó megosztása:
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
Fotó megosztása:
Beépítési mód az autóba
Beépítési mód az autóba
Fotó megosztása:
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Fotó megosztása:
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
A V6-os hibrid erőforrásokat sokan kritizálták már amiatt, hogy túl bonyolultak, legutóbb a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko
kelt ki ellenük. „Mivel ezek a motorok túl bonyolultak és összetettek, lehetetlen lesz őket utcai autókban használni” – vélekedett Marko.
Ezzel Bernie Ecclestone is egyetért. „Az egyik barátom, akinek a nevét nem árulom el, de az egyik nagy gyártónál dolgozik, azt mondta nekem, hogy az F1-es autók jelenlegi hibrid technikáját soha nem fogják utcai autókba építeni” – nyilatkozta Ecclestone az Autosprintnek.
A BBC ezzel kapcsolatban megszólaltatta Andy Cowellt, a Mercedes motorfejlesztési igazgatóját, aki szerint „pontosan ugyanez a technológia” hamarosan utcai autókban is megjelenik. Cowell szerint minden gyártó azon dolgozik, hogy egyre kisebb és hatékonyabb motorokat készítsen, a hibrid rendszereket vagy elektromotorokat a turbólyuk áthidalására használják.
„A mostani F1-es motoroknak pont ezért van közük az utcai autókhoz” – mondta Cowell. „A két hibrid technológia kombinálásának köszönhetően az F1-es erőforrások termikus hatékonysága negyven százaléknál is jobb, ami felülmúlja egy utcai dízelmotorét.”
„Ez nagyon fontos a fogyasztás szempontjából, márpedig az EU-s előírások miatt minden gyártónak a hatékonyságnövelés a célja. Természetesen az utcai autókban nem kell akkora teljesítmény, mint az F1-ben, de a rendszer felépítése ugyanez lesz az utcai autókban is a közeljövőben.”
A Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén abban maradtak a csapatok, hogy a gyártók jelentős befektetéseire tekintettel 2017-re is maradnak a jelenlegi V6-os hibridek.