A Pirelli 2011 óta tölti be a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójának szerepét, de jelenlegi szerződése 2016 végén lejár.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most pályázatot hirdetett a sportág 2017-től való ellátására, és az olasz cég mellett az FIA-elnök Jean Todt hazai favoritja, a francia Michelin is képben lehet, gumiháború azonban nem várható.
„Pillanatnyilag egy szállítóra vonatkozik a kiírás. Hogy 2017-ben is itt leszek, vagy egy jachtról, pezsgőt szürcsölgetve nézem a futamot, majd kiderül. A pályázat kiírása után az FIA mérlegeli majd a jelentkezők műszaki lehetőségeit, és aztán lényeges még az is, hogy mit mond a kereskedelmi jogok tulajdonosa (Bernie Ecclestone-ék – a szerk.). Megvannak a határidők, az év végére minden kiderül” – mondta Monacóban a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a jövőt illetően.
Mind a Pirelli, mind az újra érdeklődő Michelin szeretné egyébként, ha a Forma-1-ben a jelenleginél nagyobb, 18 colos kerekekre térnének át, azonban míg az olasz gyártó eddig – a számos kritika ellenére – örömmel szolgálta ki a sportág felől érkező igényeket, a francia rivális határozott szándéka, hogy kimondottan tartós, „elkoptathatatlan” gumikat szállítson.
A Pirellit ugyanakkor újra kényelmetlen helyzetbe hozták, hiszen a gyártó figyelmeztetése ellenére a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport a múlt héten arról döntött, hogy 2016-tól nem a szállító, hanem a csapatok dönthetik majd el, melyik keverékeket kívánják használni a versenyhétvégéken.
„Ezt illetően Charlie-val (Whiting, F1-es versenyigazgató) és az FIA-val együttműködve dolgozunk a nézők számára izgalmas, ugyanakkor megfelelően biztonságos megoldáson” – nyilatkozta Hembery.
A német Auto Motor und Sport szerint a tervezet alapján a Pirelli négyről hatra növelné a keverékek számát, ugyanakkor vétójoga lenne az általa legkevésbé biztonságosnak ítélt keverék választását illetően, azaz ötöt-ötöt ajánlhatna egy-egy hétvégére.