A motorerő és az aerodinamikai hatékonyság helyett elsősorban a Tapadást és a vezethetőséget jutalmazó monte-carlói utcai pályától a McLaren-Hondánál az idei első reális pontszerzési lehetőséget várta Fernando Alonso a hétvége előtt, de az időmérőn elektronikai hiba miatt már a Q2 elején kiesett, a 15. helyen rangsorolták.
A kétszeres világbajnok spanyol ennél sokkal többre számított:
„Se kép, se hang, nem tudtam tovább menni. Nagy kár, mert tudtuk, mennyire fontos ez az időmérő, hiszen a 15. helyről indulva csak a többiek mögött vonatozok majd. A következő időmérőre javulnunk kell. A délelőtti edzésen az egyetlen tiszta, forgalom nélküli körömön a 3. időt autóztam – a 3. hely az időmérőn nem volt reális, de a 6-7. pozíció meglehetett volna.”
„Ahogy már csütörtökön is mondtam: a verseny szombaton dől el, vasárnap csak körmenet zajlik az autókkal, logikus, hogy unalmas lesz. Nem várhatunk sokat, ez itt Monaco: ha a 16. rajtolsz és nincs semmi rendkívüli, akkor a 16. helyen is érsz be.”
Alonso ugyan a 15. lett a kvalifikáción, de a lotusos Romain Grosjean hátrasorolása miatt a 14. helyről rajtol majd – nem mintha ez sokat számítana.
Jenson Button is balszerencsés volt, az angolnak egész jó esélye volt a Q3-ba jutni, de a Nico Rosberg elfékezése miatt előkerült sárga zászlók miatt odalett a gyors köre, a 11. helyről kezd vasárnap. Ő azért bizakodóbb.
„Sok idő elúszott, amikor a sárga zászlónál elvettem a gázt, de aztán sikerült nagyon jól mennem. Egyetlen tizedre voltam az addigi legjobb körömtől, szóval lazán bent lehettem volna a top10-ben. Az élmezőnytől még mindig nagyon messze vagyunk, de javulunk, elégedettek lehetünk a jelenlegi teljesítménnyel.”
„Holnap jó esélyem lesz a pontszerzésre, persze még jobb lenne, ha az időmérőn a top10-ben végeztem volna. De holnap akármi lehet. Az első kanyarban vége lehet a futamomnak, ugyanakkor valami nagyon jó eredmény is születhet. Remélem, hogy egy-két pontot azért hozhatok a csapatnak!”