A Forma-1-es motorgyártók a tavaly bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat csak meghatározott mértékben, amolyan zsetonok/kreditek felhasználásával fejleszthetik.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Idén a rosszul megírt szabály miatt év közben is lehetséges a munka, ami viszont trükközésre is lehetőséget ad, ugyanis az amúgy engedélyezett megbízhatósági javítások leple alatt érdemi fejlesztések is történhetnek.
Ezt igyekszik most kizárni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a felügyelőszervezet műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting körlevélben tájékoztatott a szigorításokról:
„A homologizált erőforráson végzendő, a megbízhatóságot javító változtatásra vonatkozó kérelmeket az FIA motordisztribúciós munkacsoportjához írásban kell eljuttatni. A kérelmeket a szükséges dokumentációval együtt legalább nyolc nappal ez első versenyhétvégés használat előtt kell leadni, a kérelemben pedig szerepelnie kell az alábbiaknak:
1. Teljes körű ismertetés a (javítani kívánt) hiba jellegéről, egyértelmű fényképes dokumentációval, valamint a meghibásodás helyének és időpontjának megjelölésével.
2. A régi és az új alkatrészek gyári száma.
3. Az új vagy módosított alkatrész teljes műszaki rajza, a fotós vagy CAD ábrázolásoknál mindenütt egyező zoommal és perspektívával.
4. Adott esetben teszt- és vizsgálati eredmények.
5. Továbbá bármilyen releváns kiegészítő információ a külső beszállítóktól.”