Az alapvetően a szokásos eseménytelen körmenetbe forduló Monacói Nagydíjat Max Verstappen, pontosabban az ő balesete rázta fel, hiszen az eltérő stratégián, friss gumikkal haladó holland újonc előbb belemenős előzésekkel okozott izgalmat, majd az ütközése utáni biztonsági autós szakasz az élmezőny sorrendjét is átírta.
A 17 éves, Monacóban első ízben versenyző Verstappen a verseny 63. körében futott rá Romain Grosjean Lotusára a célegyenes végén, majd csapódott a TecPro kerítésbe a Ste Devote-ben, utólag azonban azt mondta, akkor és ott nem akart előzni, azaz nem ő hibázott.
„Nem igazán készültem előzni, ugyanis az előző körben már ugyanott fékeztem, ahol a balesetnél is, viszont jól látható, hogy az előttem haladó az ütközésnél korábban fékezett. Ennél a sebességnél, ilyen kicsi követési távolság mellett egyszerűen nincs mit tenni, az ember nem számít ilyen korai fékezésre. Próbáltam elkerülni az ütközést, de igazán meglepetésszerűen jött” – magyarázta.
A holland ifjonc egyébként még az első kiállásánál veszített nagyon sok időt, amikor a kerékanya beszorult a jobb hátsó felnijébe, így a rövid lágy gumis etap után újra szuperlágyakra cserélt, hogy egy utolsó, szűk 20 körös sprinttel érjen vissza a pontszerző helyekre, azonban azt mondta, hogy Rosberg és Vettel beérése után egyszerűen velük akart menni, hogy a lekörözéseknél csússzon át velük együtt.
Hiába egyébként a magyarázkodás, a Monacói Nagydíj versenybírói nem voltak elnézőek, a baleset okozása miatt Verstappent öthelyes rajtbüntetéssel sújtották a következő, Kanadai Nagydíjra.
Verstappen kiesése után és miatt végül csapattársa, Carlos Sainz Jr. hozott 1 pontot a Toro Rossónak a 10. hellyel.