A múlt vasárnapi Monacói Nagydíj egyetlen igazán komoly incidenst hozott, a Toro Rossó-s Max Verstappen ütközött az előtte haladó Romain Grosjeannal.
A 17 éves holland pilótának sietős volt, friss gumikon igyekezett visszavenni a körhátrányát, hogy felérjen a pontszerző helyekre, azonban míg Grosjean elegánsan elengedte a 3. helyen haladó Sebastian Vettelt, Verstappent már maga mögött tartotta. Az ütközés a 64. kör kezdetén történt, amikor a Toro Rosso a célegyenes végén ráfutott a Lotus jobb hátsó kerekére, majd a Ste Devote TecPro korlátjában állapodott meg.
Verstappen a futam után azt mondta, nem próbált előzni, csak Grosjean fékezett a vártnál előbb, majd szerdán a személyes weboldalán még nyíltabban tolta a felelősséget a francia versenyzőre:
„A nyakam egy kicsit merev még, de ezen kívül jól vagyok. Nem fáj annyira, mint hittem. Monaco eseménydús verseny volt számomra, jó volt a tempóm és még előzni is tudtam – Monacóban! A kerékcserém után igyekeztem előretörni a mezőnyben, amikor Grosjean féktesztelt és ütköztem” – vádolta meg versenytársát a rendkívül sportszerűtlen és veszélyes húzással.
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane a Twitteren reagált, visszautasította Verstappen állítását: „Grosjean nem féktesztelt Verstappennel, 5 méterrel később is fékezett, mint a megelőző körben. Az adatokat az FIA is elfogadta, ezért is büntették Maxet és nem RG-t” – utalt a szakember a Toro Rosso-pilótának Kanadára kiosztott öthelyes rajtbüntetésre és a 2 büntetőpontra.
„De Max túl lesz ezen, hatalmas, óriási tehetség” – tette hozzá Permane.