Már jó ideje felröppent, hogy a Ferrari a Kanadai Nagydíjra motorfejlesztési csomaggal készül, azaz hozzányúlnak az erre rendelkezésre álló kreditjeikhez. Az olasz csapat főnöke, Maurizio Arrivabene Monacóban cáfolta ezt, de úgy tűnik, füllentett, ugyanis a hétvégi versenyre az FIA műszaki főmegbízottja és Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting által kiadott technikai direktívában feketén-fehéren szerepel, hogy a Ferrari 3, a Honda 2 „zsetont” elköltött a rendelkezésükre álló 10-ből és 9-ből.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Ferrari nem eddig nem nyilatkozott a fejlesztésről, de a Honda F1-es főnöke már korábban utalt arra, hogy Montrealba új erőforrást visznek.
„A kanadai pálya a motorerőről szól, szóval nagyobb teljesítményre lesz szükségünk. Ugyanakkor komoly fékezési pontok is vannak szóval a fékek, az energia-visszanyerés is fontos. Tisztában vagyok vele, hogy nagyobb teljesítményre van szükségünk, azonban nem könnyű dolog ezt elérni” – magyarázta Arai Jaszuhisza Monte-Carlóban.
A kreditjeihez nem nyúlt, de a Renault is módosított erőforrással érkezik Kanadába, a francia gyártó a nemrég alaposan megszigorított kérelmezési rendszernek is megfelelve végzett a megbízhatóságot illető javításokat a motoron. A teljesítménynövelő fejlesztések még arrébb lesznek.
„Lesznek ilyen fejlesztéseink is az idény során, de sajnos a megbízhatósági krízis miatt a nyári szünet utánra halasztottuk őket. De megvannak rá a tervek” – nyilatkozta nemrég a Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul.
Ahogy a küszködő Renault, úgy épp ellenkező helyzetben, jelentős előnyben lévő Mercedes is kivár az érdemi fejlesztésekkel. A jelenlegi állás alapján a Ferrarinak, a Hondának és a Mercedesnek 7-7, míg a Renault-nak 12 kreditje van az idény végéig.