A Forma-1 kiherélte a versenypályákat? 1
A Forma-1 kiherélte a versenypályákat? 9


Sebastien Bourdais 2004-2007 között sorozatban négyszer nyerte meg az amerikai ChampCar szériát, majd 2008-ban a Forma-1-ben próbált szerencsét a Toro Rossónál. Az F1-es kaland rosszul végződött, a francia versenyzőt 2009-ben az idény felénél lecserélték, a formaautós karrierje csak az elmúlt egy-két évben indult újra.
Az IndyCarba 2013-ban beszállt Bourdais a múlt hétvégén Detroitban megnyerte a z ottani forduló második, esős, igen trükkös futamát. A diadal után visszatekintett a múltra.
„Nagyon jó érzés ez, a szörnyű Forma-1-es tapasztalat után végre újra élvezem a versenyzést. A Forma-1-ben nem éreztem, hogy szükség lett volna rám, nem tudtam együttműködni a csapattal. Most, itt egy kiscsapatnál is képes vagyok az olyan nagyok ellen küzdeni, mint a Penske, az Andretti vagy a Ganassi, ami nagyszerű érzés” – nyilatkozta. 
A Forma-1 kiherélte a versenypályákat? 10


„Azt hiszem, tökéletesen megoldották a (detroiti) pálya felújítását. Talán a 7-es kanyar féktávja lehetne jobb, de összességében kiváló, kemény, amerikai stílusú versenyzésre ad lehetőséget. Kihívást jelent betonon vezetni. Az esős detroiti pályán való versenyzés sokkal húzósabb, mint bármelyik Forma-1-es pályán, beleértve Monacót is. A Forma-1 kiherélt minden pályát, nincs karakterük, jellegtelenné váltak. Nagyon sajnálom ezt. Monaco mára egy bazi nagy parkoló néhány kanyarral.”
Bourdais szerint az IndyCar más szempontokból is a Forma-1 felett áll:
„A Forma-1-ben nem a megfelelő dolgok vannak előtérben. A pénz és a hatalom a lényeg, nem a versenyzésről szól. Az IndyCarban senki nem keresi magát hülyére, egyszerűen csak tiszta, nagyszerű verseny.”