A Renault-nál már a Red Bull-os sikerkorszak alatt is arra panaszkodtak, hogy a bajnoki címekből motorszállítóként keveset profitáltak, a tavaly bevezetett, esetükben pocsékul teljesítő új erőforrások mellett pedig végképp nehezen indokolható a Forma-1-es befektetés.
F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep 1
F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep 139


A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak őszintén beszélt a helyzetről:
„Annyit mindenképp kijelenthetek, hogy véleményünk szerint a motorszállítói modell nem működik jó az új szabályok mellett. Szimpla beszállítóként nem kapunk vissza eleget az óriási befektetéshez képest, főleg hogy be kell érnünk a Mercedest, amely nagyon magasra helyezte a lécet.”
„Ha a Mercedes nem lenne ekkora előnyben, akkor talán a költségeket is jobban kordában lehetne tartani, és a motorszállítói szerepnek is lenne értelme. De egyelőre kénytelenek vagyunk nagyon sokat költeni, marketingszempontból pedig nagyobb haszonra lenne szükség ilyen kiadások mellett.”
F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep 140


Bár a Red Bull és a Renault kapcsolata nagyon megromlott az elmúlt másfél évben, a nagycsapat és a Toro Rosso motorszerződése pedig lejár 2016 végén, Abiteboul nem zárja ki a folytatást.
„Elméletben sikerülhet megfelelő marketingértéket hozni a Red Bull-lal, azaz úgy gondolom, hogy lehet még közös jövő. Azonban mindenképp nehezebb megvalósítani, mint a korábbi szabályok mellett.”
A Red Bull-kapcsolat mellett persze alternatíva a kiszállás – bár ez komoly blama lenne -, valamint a saját, gyári csapat indítása is – a Toro Rosso, a Lotus, a Sauber, esetleg a korábbi Renault-főnökkel megerősített Manor megvásárlása sem kizárt.
F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep 141


A sors fintora egyébként, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok bevezetését a Renault harcolta ki, a francia gyártó világossá tette, hogy ezek nélkül kiszáll. Abiteboul most már nem biztos abban, hogy alaposan átgondolták a dolgot.
„Úgy gondolom, várjunk még egy kicsit az ítélettel. Az üzemanyag-takarékosabb erőforrás elviekben jó dolog, de talán elsiklottunk néhány részlet felett, mint például a költségek. Meggyőződésem, hogy ha a kiadási oldalt is szabályoztuk volna, akkor a jelenleg gondot okozó teljesítménykülönbség sem lenne akkora.”