Bár a Forma-1-ben 2014-en bemutatott 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetését a Renault vetette fel és harcolta ki, a francia gyártó csúnyán melényúlt a megvalósítással. A Red Bull partnereként 2009 és 2013 között győzelmet győzelemre halmozó, a bajnoki küzdelemben négyszer duplázó márka már 2014-re is rosszul készült fel, a 2015-ös javítási kísérletei pedig további visszalépést hoztak.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Renault F1-es motorfőnöke, Cyril Abiteboul már márciusban azt állította, hogy minden lehetőséget – köztük a távozást is – mérlegelnek, a pletykák alapján eddig inkább úgy tűnt, hogy a Toro Rosso vagy a Lotus megvásárlásával újra saját, gyári csapat indítása felé hajlanak.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egy friss megszólalásában arra utalt, hogy a fentiek ellenére nagyon is való lehetőség a motorszállító kiszállása. A fő probléma az idény közbeni motorfejlesztés tilalma.
„Kritikus pontra jutottunk a Renault Forma-1-es elkötelezettségét illetően. Ha februárban lezárjuk a motorfejlesztést, azzal gyakorlatilag búcsút intünk a Renault-nak” – utalt arra, hogy az idei, adminisztrációs hiba miatt lehetővé vált fejlesztgetés a szabályok pontosítása után már kizárt lesz 2016-ban.
„A Mercedesnek felnőtt módjára kellene mérlegelnie ezt, és a Nemzetközi Automobil Szövetségnek is figyelemmel kellene lennie az F1 hosszabb távú érdekeire. Persze ha belefér, hogy az F1 elveszítsen egy motorszállítót, akkor ragaszkodjunk csak a február 28-i dátumhoz…”
Horner ezzel arra célzott, hogy a Ferrari, és a még a Renault-nál is jobban küszködő, egyedül a McLarennek szállító Honda is üdvözölné a motorfejlesztés felszabadítását, de ha a jelenleg domináns Mercedes nem bólint rá, a következő évre lehetetlen a szabálymódosítás.
Idén a motorgyártók meghatározott számú zsetonokból gazdálkodva végezhetnek teljesítménynövelő módosításokat, de a 2016-os motorspecifikációkat jövő február végén le kell adni, onnantól a szezon végéig már tilos lesz az ilyen munka.