Ahogy a Vezess.hu is megírta, múlt pénteken Montrealban a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren vezetői a kliensautók bevezetésének részleteiről tárgyaltak.
Akkor úgy tűnt, hogy a fenti négyes mellett szintén a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoporthoz tartozó Williams és Force India azért nem volt ott, mert elvi alapon ellenzik a lehetőséget, azonban mostanra másképp fest a dolog.

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így nyilatkozott az értekezletről: „Csak úgy beszélgettünk, ez a négy csapat. Ha megnézzük, ezek a konstruktőrök, csak a Williams maradt ki, de ők a Mercedest bízták meg a képviseletükkel. A Stratégiai Munkacsoport terveiről tárgyaltunk, hogy a lehető leggyorsabban kidolgozzuk a megvalósítást.”


1/65
Fotó megosztása:

2/65
Fotó megosztása:

3/65
Fotó megosztása:

5/65
Fotó megosztása:

6/65
Fotó megosztása:

7/65
Fotó megosztása:

9/65
Fotó megosztása:

10/65
Fotó megosztása:

11/65
Fotó megosztása:

13/65
Fotó megosztása:

14/65
Fotó megosztása:

15/65
Fotó megosztása:

17/65
Fotó megosztása:

18/65
Fotó megosztása:

19/65
Fotó megosztása:

21/65
Fotó megosztása:

22/65
Fotó megosztása:

23/65
Fotó megosztása:

25/65
Fotó megosztása:

26/65
Fotó megosztása:

27/65
Fotó megosztása:

29/65
Fotó megosztása:

30/65
Fotó megosztása:

31/65
Fotó megosztása:

33/65
Fotó megosztása:

34/65
Fotó megosztása:

35/65
Fotó megosztása:

37/65
Fotó megosztása:

38/65
Fotó megosztása:

39/65
Fotó megosztása:

41/65
Fotó megosztása:

42/65
Fotó megosztása:

43/65
Fotó megosztása:

45/65
Fotó megosztása:

46/65
Fotó megosztása:

47/65
Fotó megosztása:

49/65
Fotó megosztása:

50/65
Fotó megosztása:

51/65
Fotó megosztása:

53/65
Fotó megosztása:

54/65
Fotó megosztása:

55/65
Fotó megosztása:

57/65
Fotó megosztása:

58/65
Fotó megosztása:

59/65
Fotó megosztása:

61/65
Fotó megosztása:

62/65
Fotó megosztása:

63/65
Fotó megosztása:

65/65
Fotó megosztása:

















































Fotó megosztása:

Amikor emlékeztették Arrivabenét, hogy a Force India is konstruktőr, így felelt: „A Mercedes tájékoztatta őket, ugyanúgy, mint a Williams esetében.”
A kimaradt két csapatnál meglepve értesültek a fentiekről:
„Mi nem vettünk részt az ülésen, a Mercedes pedig nem kapott felhatalmazást a képviseletünkre” – állította a grove-i alakulat helyettes csapatfőnöke, Claire Williams az Autosportnak.
Force Indiá-s kollégája, Bob Fernley is hasonlóan reagált: „Ez nem igaz, mi nem adtunk felhatalmazást a Mercedesnek. A Stratégiai Munkacsoport májusi ülésén azt mondtuk, hogy alapvetően ellenezzük a kliensautókat, ha azonban a négy gyári csapat és a Williams úgy dönt, hogy foglalkozni akarnak vele, akkor szívesen fogadjuk a tervet, amikor letisztázzák.”