A Pirelli Forma-1-es beszállását követő első három évben a pilóták és a csapatok szinte folyamatosan arra panaszkodtak, hogy az olasz gyártó abroncsai túl sérülékenyek, túl gyorsan és hirtelen kopnak.
Pirelli
F1: A Pirelli puhít a kínálatán 53


A gumiszállító a 2014-es nagy szabályváltozási csomagra már más hozzáállással készült, a keverékeit tartósabbá tette, hogy ezzel a tényezővel ne kelljen bajlódnia az új erőforrásokkal ismerkedő csapatoknak. 2015-re is maradtak a konzervatív megközelítésnél, a szuperlágyon kívül nem is nyúltak a keverékekhez, de mostanra világos, hogy az óvatosság visszaütött.
A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjra a Pirelli ugyan a két legpuhább keverékét, a lágyat és a szuperlágyat vitte, de a 70 körös versenyt így is mindenki képes volt egy, kötelező kiállással végigcsinálni, ami rosszat tett a versenynek. (A Ferrari versenyzői kétkiállásos stratégiát vittek, de ez tudatos döntés volt, nem kényszer.)
F1: A Pirelli puhít a kínálatán 54


Az olasz gyártónál érzik, hogy baj van, de idén legfeljebb annyit tehetnek, hogy a kemény és a közepes keveréket nem viszik sehova.
„Idén már nem sokat tehetünk. Pár futamon eltolhatjuk a kínálatot egy lépéssel, vagy két lépés távolságra lévő keverékeket vihetünk, hogy nagyobb legyen a különbség. De úgy néz ki, hogy sikerült annyira leszorítani a kopást, hogy még a leglágyabb keverékekből is sokkal több kört hoznak ki a versenyzők, mint hittük” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az F1i-nek.
A szakember azt is tisztázta, mit ért két lépésen: „Mondjuk a szuperlágy a közepessel, szóval jó nagy a különbség. Mondjuk ha megnézzük, hogy Kanadában még a szuperlággyal is 30 kört mentek, amikor 15 lett volna az ideális…”
A Pirelli a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra is a lágy-szuperlágy párost szállítja.