A Honda 2015-ben a McLaren kizárólagos, gyakorlatilag gyári partnereként tért vissza a Forma-1-be, de az 1980-90-es évek fordulójának óriási sikerei helyett eddig siralmas „eredményeket” hoz a közös munka.
Bár azt továbbra sem ismerik el, hogy két autóval nehéz a fejlesztés, kevés az adat, kevés a kilométer, immár a japán gyártó is örömmel szállítana más csapat(oknak) is.
„Sajnos egyelőre nem érkezett megkeresés, de talán majd a nyári szünet után, esetleg felhív valaki azzal, hogy hadd kapjuk meg mi is azt a jó motort! Egyelőre nincs jó motorunk, de remélem, hogy lesz. Sokat tanulunk a McLarennel, sikeres az együttműködés, a fejlesztéshez nem kell másik csapat, hiszen a McLaren élcsapat, de a Forma-1 szempontjából fontos lenne, hogy nagyobb legyen a verseny” – magyarázta Jaszuhisza Arai, a Honda F1-es projektjének főnöke.
„De örülnék neki, ha egy másik csapat vagy új beszálló azzal keresne meg minket, hogy szeretnék a mi motorunkat. Hogy megvan-e erre a kapacitásunk? Nem tudom, talán még idő kell ahhoz, hogy egynél több csapatot is kezelni tudjunk. Nyilván a McLaren-Honda gyári csapat, szóval külön is kellene választani a dolgokat, fogalmam sincs, hogy ez hogyan működne” – tette hozzá.
A McLaren kifelé ugyan cáfolja, de a pletykák szerint a wokingi alakulat nagyon szeretne e B csapatot, ahova elhelyezhetné az ifjoncait, Kevin Magnussent és a GP2-es bajnoki cím felé tartó Stoffel Vandoorne-t, a Honda motorjai pedig mehetnének velük. Erre az újjászerveződő sereghajtó, a Manor, vagy a spekulációk szerint a 2016-os F1-es belépésre fő esélyes ART a két lehetőség.