Ahogy köztudott, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg – Nick Tandy és Earl Bamber csapattársaként – a hétvégén első próbálkozásra megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt a Porsche színeiben.
A német pilóta diadala természetesen a Forma-1-es világot is sem hagyta hidegen, a Lotus technikai főnök, Nick Chester szerint a jövőben nem csak más F1-es pilóták, hanem akár F1-es autók is indulhatnának a versenyen, hiszen a ma, a tartósságra (is) hangsúlyt fektető szabályrendszer miatt bírnák a gyűrődést.
„A jelenlegi szabályok alapján a motoroknak és a sebességváltónak is ki kellene bírnia a teljes versenytávot – pedig korább ez nagyon nem így volt. Egy mai Forma-1-es autó alakrészeinek élettartama annyi, hogy tartóssági versenyen is indulhatna. Régen, a V8-as motorok és a korábbi sebességváltók nem bírtak ennyit. Esetleg valaki érdeklődhetne a szervező ACO-nál” – utalt arra a szakember „Nagyon jó móka lenne, mérnökként nagyon élvezném a 24 órás verseny jelentette kihívást” – tette hozzá.
A Times Forma-1-es szakírója, Kevin Eason egyetért: „Ahelyett, hogy egy Hülkenberg a szabadidejében megy versenyezni Le Mans-ba, ha elég forrást és időt kap egy csapat a felkészülésre, akkor F1-es autó is lehetne a Le Mans-i mezőnyben. Bizonyíthatnák, hogy továbbra is a Forma-1 a csúcs.”