A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány hete meghirdette a Forma-1 2017-19 közötti kizárólagos gumiszállítói tenderét, de nagyon úgy tűnt, hogy verseny nem lesz, mert csak a Pirelli pályázik újra.
A Forma-1-ből 2006 végén kiszállt Michelin neve is felröppent, de a francia gyártótól jelezték, hogy ők csak a saját feltételeik mellett térnének vissza, ugyanis az F1 jelenlegi gumifilozófiája nem tetszik nekik. A Michelin „végtelenül” tartós keverékeket és az utcai relevanciával bíró 18 colos kerékméretet preferálja.
A jelentkezési határidő ma jár le, de mint kiderült, a Michelin végül mégis pályázott, jelentette be a cég motorsportfőnöke, Pascal Couansnon.
A francia gyártónak azonban a fenti feltételek miatt nem sok esélye van, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone a gumik erősebb kopásában látja a jó „show” egyik kulcsát, a Michelinről pedig nemrég azt mondta, hogy „ők betonkemény gumikat gyártanának, amiket januárban feltesznek, aztán decemberben leszednek az autókról”.
A csapatok részéről a 18 colos kerékméret a buktató, ugyanis ahhoz, hogy a jelenlegi 13 colos méretről átálljanak, az autók alapvető mechanikai és aerodinamikai áttervezése kellene, ami természetesen óriási költségekkel és rizikókkal jár.