A Sport Bild Helmut Markóra hivatkozva írta, hogy a Red Bull fontolgatja a Renault-motorok Ferrarira cserélését, ráadásul már 2016-ban. Állítólag azt is mondta a tanácsadó, hogy a Red Bull belemenne abba is, hogy B csapatként kezeljék, mert a Ferrari B-verziója is jobb, mint a Renault A-megoldása.

„A világon semmi alapjuk ezeknek a pletykáknak” – mondta Mateschitz már a Red Bull Ringen, ahol a hétvégén rendezik az Osztrák Nagydíjat. Mateschitz megerősítette, amit eddig is tudni lehetett, hogy a Red Bull szerződése 2016 végéig szól a Renault-val.

„Addig nincs más alternatívánk.” Hogy utána mi lesz, azt viszont még Mateschitz sem tudja.

„Nem tudom kitalálni, mi történik két-három év múlva a Forma-1-ben. Ebben a környezetben jobb tartózkodni a jóslásoktól.” Mateschitz szerint ugyanakkor nem biztos, hogy jó ötlet, ha a Red Bull elcseréli a Renault-nál élvezett gyári jellegű státuszt egyszerű ügyfélcsapat-pozícióra.

„Olyan motort kapnánk, amellyel elvehetünk néhány pontot a közvetlen ellenfeleinktől, de ahhoz soha nem lenne elég jó, hogy le is győzzük őket. Ügyfélmotorral lehetetlen világbajnoki címet nyerni.”

„Ha pedig úgy látjuk, hogy nincs többé esély, mert az aerodinamikával kapcsolatban is meg van kötve a kezünk, elveszítjük az érdeklődésünket. De még mindig bízunk a Renault-ban, a remény hal meg utoljára!”