Az osztrák AFP hírügynökség szerint a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone „szarnak” nevezte a jelenlegi Forma-1-et, a megjegyzés pedig komoly meghökkentést keltett a paddockban.
Az angol kisember nem sokkal később cáfolta, hogy ilyet mondott volna: „Tényleg? Nem tudom, ki mondta ezt. Rosszul idéztek” – állította, és tényleg, az AFP-interjúban csak a V6-os turbómotorokra mondta ezt, azokat pedig kezdettől fogva támadta.
„A Forma-1-es termék egy kicsit fejnehéz pillanatnyilag, mert egy csapat nyer állandóan, egy kicsit túl könnyen. De összességében semmivel sem rosszabb, mint korábban.”
A McLarenek összesen 50 helyes hátrasorolása kapcsán azért ő maga is a szabályok reformját szeretné.
„Úgy gondolom, hogy nagyon-nagyon alaposan meg kellene vizsgálni a sportszabályokat. Nem menj a fehér vonalra, de csináld ezt, ne csináld azt, ha motort cserélsz, 20 helyet veszítesz? Ezt nem érti a nagyközönség. Ha pedig a néző nem érti, mi történik, nem is fogja érdekelni az egész.”
Ecclestone a Red Bull-vezért kiszállási fenyegetésére is kitért, ő nem hiszi, hogy Dietrich Mateschitz komolyan távozni akarna.
„Én ezt nem hiszem. Nagyon jól ismerem Mateschitz urat, és szerintem nagyobb eséllyel száálna ki nyerő szériában, mint a nehéz időszakban. Csalódottak? Naná. A gondjuk az, hogy a saját hibájukon kívül nem tudjak jól szerepelni, ez a nagy panaszuk. Ettől még nem múlt el a szerelem, nem akar válni, egyszerűen csak új barátnő kellene” – utalt arra, hogy az alulteljesítő Renault helyett más motorszállítóra kellene váltaniuk.
„Szerintem a Renault-nál is megértik a helyzetet. Ez nem a pénzen múlik. Ha a dzsungelben vagy akármilyen elhagyatott helyen valakinek kardiológusra van szüksége, akkor semmit sem ér, ha a másik benyögi, hogy ő ismer egy jó fogorvost. A Red Bullnak versenyképes motorra van szüksége. A Renault-nál is tudják, mit kellene elérniük, de a mostani erőforrások annyira bonyolultak, hogy ez egyáltalán nem könnyű.”
Az F1 ura azt sem szeretné, ha a Renault döntene a kiszállás mellet:
„Ha a Red Bull elégedett a Renault-val, akkor mi is azok lehetünk. A Renault nagyon-nagyon jó volt a Forma-1-hez, mindig is támogatta és első osztályú munkát végeztek. Most egyszerűen csak egy kicsit mellényúltak ezzel az erőforrással.”