Mivel az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Jenson Button és Fernando Alonso autójában is motort cseréltek, a két pilóta 25-25 helyes hátrasorolást kapott, emellett a futamon az angolra még 10 másodperces stop&go, a spanyolra bokszutcaáthajtás is vár.
Az Forma-1-ben 2014-ben bevezetett új, V6-os turbómotorokkal új szabályok is érkeztek, tavaly öt, idén már csak négy új erőforrást lehet használni, pontosabban a teljes rendszer és annak részegységeinek korláton felüli cseréje is büntetést von maga után.
A negyediken túl minden egyes új belsőégésű motor, turbó, hőenergia-visszanyerő, mozgásienergia-visszanyerő, akkumulátor vagy központi vezérlőelektronika részegység beszerelése 5 helyes büntetéssel jár, ha pedig a teljes rendszer eljut az ötödik, hatodik stb. változatig, az újabb 10 hely. Emellett a sebességváltóknak hat-hat futamot kell kibírniuk, ha idő előtt cserélnek, az is öthelyes büntetés.
A küszködő Hondánál és Renault-nál könnyen összejöhetnek tehát az irreális hátrasorolások, de hogy még egy kicsit komplikáltabb legyen a helyzet, a rajtrácson nem letölthető büntetéseket a versenyen letöltendőkre konvertálják: 1-5 helynyi maradék után 5 másodperces, 6-10 után 10 másodperces időbüntetés, 11-15 között bokszutca-áthajtás, 15 felett 10 másodperces stop&go jár a rajt után.
Elég bonyolult? A McLaren szerint igen, a versenyfőnök, Eric Boullier úgy véli, ideje újragondolni a rendszert.
„Ha megnézzük, hogy egy évvel az új motorok bevezetése, több mint három évvel a fejlesztések megkezdése után mennyire küszködnek a gyártók, az F1-es közösségnek már revideálnia kellett volna a szabályokat. Egy kicsit húzós, egy kicsit vakmerő dolog volt elvárni, hogy az új technológia rögtön megbízható lesz. Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályokat, de szerintem szomorú dolog a Forma-1 számára, hogy Jenson és Fernando személyében két világbajnok indul a rajtrács végéről” – mondta szombaton.
Alonso egyetért, szerinte is egyszerűbb, átláthatóbb szabályokra lenne szükség:
„Az F1-es technika túl bonyolult a hétköznapi nézők számára. Ők versenyt, előzéseket akarnak látni, nem gumispórolást, üzemanyag-spórolást, nem a DRS-ről, motorfejlesztési zsetonokról és büntetésekről akarnak hallani. Szerintem a mostani büntetéseink például elég nehezen követhetők.”