Az Osztrák Nagydíj győztese, Nico Rosberg szerdára is megőrizte a lendületét, a Mercedes pedig a tempóját, így a Red Bull Ring-i teszt második napján is az ezüst nyíl végzett az élen. A német versenyző szuperlágy gumin 1:09,111-at ért el – ez a szombati időmérőn a 4. helyre lett volna elég.
A Ferrari-tesztelője, Esteban Gutierrez 8 tized hátránnyal volt a második, a mexikói pilóta egyszer megjárta a kavicságyat, de az SF15-T-nek nem esett komoly baja.
A keddi esők után sokkal jobb időben zajló tesztelésen a williamses Valtteri Bottason kívül mindenki több mint 100 kört futott, jól haladt a munka.
Délelőtt egyébként még a finn volt a leggyorsabb, aki több érdekes újítást, köztük az állítólag szabálytalan, de a nagyobb leszorítóerő szimulálásra alkalmas kis, oldalsó szárnyakat is kipróbált.
„Valószínűleg feltűnt néhány furcsa alkatrész az autón – nagyon sok érdekes dolgot tesztelünk. Gyűjtjük az adatokat, igyekszünk rájönni, mit kellene leginkább fejlesztenünk az autón. Minden az előzetes várakozásoknak megfelelően működött, az új alkatrészek növelték a leszorítóerőt, ami jól jön majd Silverstone-ban” – nyilatkozta a finn a Forma-1 hivatalos oldalának.
Bottas mögött a 2014-es DTM-bajnok, Marco Wittmann végzett, a Német Túraautó-bajnokság tavalyi győztesének a BMW szerezte a lehetőséget jutalomként. Wittmann eredetileg tavaly télen, Imolában vezetett volna, de az akkori tesztjét elmosta az eső. Most kihasználta a napot, több mint két versenytávot, 150 kört ment a Toro Rossóval.
Wittmann DTM-es kollégája és ellenfele, a Mercedes tesztelőjeként alkalmazott Pascal Wehrlein a bajnokoknál végzett keddi munka után szerdán a Force Indiánál vezetett, a VJM08-as B verziójának alkatrészeit tesztelte, többek között az igen érdekes, „orrlyukakkal” ellátott orrkúpot.
Hátrébb a Lotus tesztpilótája és a Red Bull-os Daniel Ricciardo alatt is elromlott az autó, de addigra mindketten igen szép távot teljesítettek, ahogy Fernando Alonso is a McLaren-Hondával.
„Pozitív nap volt a mai. A legfontosabb az volt, hogy a közelmúlt problémás futamai után minél több kört tegyünk az autóba. Több mint 100 jött össze, Stoffel tegnapi távjával együtt igen hasznos információkat gyűjtöttünk. Most irány a gyár, jön az elemzés, bőséges adatmennyiségünk van az előrelépéshez. Igazán elégedett vagyok a teszt alkulásával” – magyarázta a spanyol.