Katar megvenné a Forma-1-et 1
Katar megvenné a Forma-1-et 11
Bernie Ecclestone és a CVC-főnök Donald Mackenzie a spielbergi paddockban


A Forma-1 kereskedelmi jogait egy évtizeddel ezelőtt megvásárló CVC befektetési csoport az üzlet megkötése óta nagyjából az elköltött pénz négy-ötszörösét kereste már a sportágon, azonban megfelelő ajánlat esetén hajlandó lenne az eladásra.
A CVC a részvényei egy részét már 2012-ben eladta a Black Rocknak, a Norges Banknak és a Waddell & Reednek, a tőzsdei bevezetés viszont évek óta csúszik.
A brit Financial Times szerint új, igen komoly kérő akadt: az amerikai RSE befektetési csoport és a katari állam közösen tett ajánlatot a CVC-nek, 35,5 % százalékukat 7-8 milliárd dollárért (2000-2300 milliárd Ft).
Az RSE elsősorban szórakoztatóipari és sportbefektetésekkel foglalkozik, legismertebb tulajdonuk a Miami Dolphins amerikaifoci-csapat, de számos más televíziós és sportérdekeltségük is akad, köztük a Forma-1-ben két évvel ezelőttig használt helyszíni információs rendszer, a Fanvision is.
Katar megvenné a Forma-1-et 12


Az RSE ügyvezető igazgatója, Arne Rees tapasztalt szakember, dolgozott már a UBS banknak, az amerikai sportközvetítő ESPN-nek és az UEFA-nak is, ahol a Bajnokok Ligájának fejlesztésével foglalkozott.
Katari oldalról a többek között a Paris Saint-Germain focicsapatot is birtokló Qatar Sports Investments (QSI) van benne a buliban, amelynek állami anyacége, a Qatar Investment Authority például a Forma-1-es beszállással évek óta hírbe hozott Volkswagen-csoport 17 százalékos résztulajdonosa is.
Katar megvenné a Forma-1-et 13


Érdekesség, hogy a Red Bull – amelynek tulajdonosa, Dietrich Mateschitz valamiről komolyan tárgyalt Bernie Ecclestone-nal a múlt hétvégén – is kapcsolódik Katarhoz: a QSI alig fél éve tárgyalt az energiaital-gyártóval a New York Red Bulls focicsapat megvásárlásáról, a katari autósport-szövetség vezetője, Nasszer al-Attijah Red Bull-színekbe öltöztetett Volkswagennel nyert már Dakart is (2011), de idén a MINI-jén is a vörös bikás logó díszelgett.
Katar az elmúlt egy évben már többször jelezte, hogy szeretne saját Forma-1-es futamot, a 2022-es katari foci-vb-t övező hangos botrányok pedig még nagyobb lökést adtak az F1-es terveknek.