A Forma-1 jól érzékelhető válságba került az elmúlt pár évben, a verseny Mercedes dominanciája, a Red Bull, a motorgyártó Renault, a McLaren-Honda küszködése miatt ellaposodott, a pilóták nem élvezik a bonyolult autók vezetését és a spórolást, a független alakulatok pedig a csőd szélén táncolva küzdenek a túlélésért.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Renault által elszúrt új motornak köszönhetően versenyképtelenné vált Red Bull az idény eleje óta egyre komolyabban fenyegetőzik a kiszállással, a Force India helyettes csapatfőnöke szerint pedig jót tenne a Forma-1-nek, ha ezt be is váltanák.
„Amikor 2008-9-ben beütött a gazdasági válság és kiszállt a Honda és BMW (valamint a Toyota – a szerk.) helyes, ésszerű lépeseket tettünk. Utána pedig ezeknek köszönhetően kiváló lett a verseny is. Úgy gondolom, valami ilyennek kell történnie újra” – érvelt Bob Fernley.
„Valami nagy dolognak kell történnie ahhoz, hogy újra tárgyalóasztalhoz ültessen mindenkit és az önös érdekek képviselete helyett a megoldáskeresésre kényszerítsen minket. És nem feltétlenül valamelyik privát csapat kiszállására gondolok, hiszen ha megnézzük, miket mondanak mostanában a Red Bullnál, könnyen lehet, hogy az élmezőnyben történik valami.”
„Valami történni fog, ami elindítja a megbeszéléseket. A független csapatok számára a legfontosabb, hogy túléljenek és versenyképesek maradjanak, amíg ez megtörténik, hogy aztán részt vállalhassanak a megoldásban. De amíg nem történik valami, szerintem nem lesz változás.”
Egyelőre a Red Bull és a Renault is mérlegeli, mi legyen, de néhány héten-hónapon belül kiderülhet, ki megy, ki marad.