A május közepi értekezlet után a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ma újra összeül a Forma-1 szabályait előkészítő, a résztvevők által is kritizált, és egyre inkább csak gittegyletnek tartott Stratégiai Munkacsoport.
Bár a múlt héten a munkacsoportban hat szavazattal rendelkező FIA-elnök, Jean Todt azt mondta, szerinte az F1 nem „rákos”, a problémák csak „fejfájással” érnek fel, a kiszállással fenyegető Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner másképp látja, a mai ülés most vagy soha jellegű lehet, sok kérdésre választ kell találni.
„Én úgy gondolom, az F1 kritikus állapotban van. Alapvetően most is fantasztikus termék a Forma-1, óriási közönséggel, de szerintem nem helyezünk elég hangsúlyt a show-ra. Az autókat túl könnyű vezetni, nem elég lenyűgözőek. Elég csak kinézni a goodwoodi fesztiválra, hogy lássuk, mi volt régen és hova jutottunk.”
„Pierre Gasly tesztelt velünk Ausztriában (a múlt héten) és azt mondta, hogy a GP2-es autó nem sokkal rosszabb az egyenesekben, sőt meglepő módon a kanyarokban sem, csak a fékerőben van nagy előnyben az F1-es. Azt is mondta, hogy igazából a szervó és a vezérlés kifinomultsága miatt még könnyebb is vezetni. Goodwoodban aztán vezette az RB1-est is, V10-es motorral, arra azt mondta, hogy kész fenevad.”
„Szóval meg kell vizsgálnunk, hogyan vigyük előrébb a terméket. Mit szeretnénk, milyen legyen a Forma-1? Legyen tisztán technikai próbatétel vagy szükséges, hogy szórakoztasson is? Én úgy vélem, mindkettő szükséges.”
A Stratégiai Munkacsoport legutóbb bedobta a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, de nem sokkal később kiderült, hogy a Ferrarin kívül tulajdonképpen senki sem kér belőle. Horner szerint nem csinálhatnak hülyét magukból megint.
„Holnap (szerdán) haladnunk kell. Fontos ez a munkacsoport hitelessége szempontjából. A csoport célja a sportág stratégiai irányvonalának megvitatása és kidolgozása. Nem szabályokat kell írnunk, hanem abban kell megegyeznünk, hogy merre menjen a Forma-1. Vissza kell térnünk az eredeti célkitűzésekhez, és megegyezésre kell jutnunk.”
Horner hozzátette, hogy ő maga felveti majd korábban is említett ötletét, hogy egy független tanácsadó, például a korábbi Mercedes-főnök Ross Brawn dolgozzon ki olyan új szabályokat, „amelyek a kereskedelmi jogok birtokosának és az FIA-nak is megfelelnek”.
Az ülésen ott lesz Bernie Ecclestone (6 szavazat), Jean Todt (6 szavazat), a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői (1-1 szavazat), sőt a Times értesülése szerint az F1 problémáiról és azok lehetséges megoldásáról mostanában többször is nyilatkozó korábbi FIA-elnököt, Max Mosley-t is meghívták, ő azonban a feszültségek elkerülése kedvéért visszautasította a részvételt.