A közelmúltban az Autosport/F1 Racing és a Forma-1-es versenyzők szervezete, a GPDA is globális szurkolói közvélemény-kutatást szervezett.
Az utóbbi eredményeiről kedden számoltak be, de több vezető F1-es szereplő is úgy véli, hogy bár a változás igénye érthető, a nézők jó néhány kérdésben rossz úton járnak.
F1: A nézők is tévedhetnek! 1
F1: A nézők is tévedhetnek! 21


A gumikat illetően az F1 Racing felmérése szerint 63 százalék tartósabb keverékeket szeretne, a gumiháborút pedig a nagy többség (F1 Racing: 78 %, GPDA: 80 %) üdvözölné.
„Szerintem rózsaszín szemüvegben nézik a dolgot” – mondta erre a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner. „Ha megnézzük, mi is volt, amikor a Ferrari a Bridgestone-nal, a Michelin pedig a Renault-val dolgozott, hát mindenki más rosszul járt vele. A tartósabb gumiktól pedig unalmasabbak lennének a versenyek, egy kiállásos futamok jönnének, azok pedig sosem izgalmasak.”
F1: A nézők is tévedhetnek! 22


A Mercedes-főnök Toto Wolff figyelmeztetett, hogy a futam közbeni tankolás visszahozása (F1 Racing: 61 %, GPDA 60 %) is a verseny ellen dolgozna: „Jócskán beszűkülne a stratégia, sokkal kevesebb előzést látnánk.”
A McLaren versenyfőnöke Eric Boullier is egyetért: „A futam alatti újratankolással az a gond, hogy számítógép diktálta stratégia alakulna ki, nem lenne rugalmasság. Ma lehet játszani a stratégiával egy kicsit, de újratankolás mellett ez eltűnne.”
A Manor elnök-sportigazgatója Graeme Lowdon sem ért egyet a szurkolók kívánságaival: „A gumiháborút és az újratankolást nem gondolták végig. Az emberek elfelejtkeznek róla, hogy az újratankolásos időkben nem volt előzés, minden a bokszkiállásoknál zajlott. Sajnos úgy tűnik, hogy a nézők egy kicsit amnéziásak ezeket illetően.”
F1: A nézők is tévedhetnek! 23


Az F1 Racing felmérése szerint a rajongók 50,4 %-a búcsút intene a DRS-nek, Boullier erre így reagált:
„Otthon néha újranézek régi futamokat, óriási különbségek voltak az autók között, nagyon kevés előzés volt, de élveztük őket. 2013-ban talán a Forma-1 történetének legszorosabb versenyeit láttuk, annyi előzés és bokszkiállás volt, hogy az emberek már nem is tudták követni. Őrült egy idény volt. Akkor mit szeretnének az emberek, előzéseket vagy sem?”
A gumiszállító Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery óva int attól, hogy pusztán a szurkolói visszajelzések alapján – esetleg kapkodva – változtassanak:
„Ha izgalmas versenyeket szeretnénk, annak pont ellentmondanak a felmérések eredményei. Az egyik csapat majd egy vagyont költ a legjobb gumikra és a legjobb motorra, előzés nem lesz, és a többiek bottal üthetik a nyomát. Ez történt a 2000-es évek elején, és földbe is állt a nézettség. A közvélemény-kutatások viszont ezt az irányt hoznák, szóval az embereknek alaposan meg kellene gondolni, mit is kívánnak.”