A Bernie Ecclestone-ból, az FIA-elnök Jean Todtból, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselőiből összeálló Stratégiai Munkacsoport szerdán a London melletti Biggin Hillben ülésezett.
F1: Vége az eszement büntetéseknek 1
F1: Vége az eszement büntetéseknek 9


A megbeszélések alapján a Nemzetközi Automobil Szövetség csütörtökön kora este jó néhány tervezett változást jelentett be.
A McLaren-pilóták Osztrák Nagydíjon kapott 25-25 helyes hátrasorolása kapcsán változtatnak a motorcserés büntetéseken, hamarosan egyszerűen csak a mezőny végére kerül, akinél új erőforrás kerül az autóba, nem lesz „maradék”, nem lesz további időbüntetés, bokszutca-áthajtás.
A Stratégiai Munkacsoport az egy idényben használható erőforrások számát négyről ötre emelte, igaz, ez már nem segít a Hondával küszködő McLarenen, hiszen Fernando Alonsónál már a hatodik egység jön a Brit Nagydíjon.
F1: Vége az eszement büntetéseknek 10


Hamar jön a versenyzőket segítő rádióüzenetek tavaly ősszel tervezett, majd halasztott, végül 2015-re ejtett korlátozásának életbe léptetése. A nyári szünetet követő első versenyen, a Belga Nagydíjon – különös tekintettel a rajtprocedúrára -, majd 2016-ban még tovább szigorítják a tilalmat. A cél, hogy újra a pilóták kezébe kerüljön az irányítás és ezzel kiszámíthatatlanabbá váljon a versenyzés.
A fenti három szabálymódosítást már a Magyar Nagydíj előtt megszavaztatják a Motorsport Világtanáccsal.
F1: Vége az eszement büntetéseknek 11


A Formula One Management és az FIA közösen revideálja majd a motorfejlesztési zsetonrendszert is, valamint áttekintik a turbós V6-osok árának csökkentési lehetőségeit, a a tesztpadok használatának korlátozását és a fogyasztási szabályok lazítását is. A motorok hangjának javítására a kipufogókra vonatkozó szabályokat is átdolgozzák.
2016-ra „izgalmas és innovatív” változásokat ígérnek az időmérő és a teljes versenyhétvége lebonyolítását illetően, valamint megerősítették, hogy a jövő évtől a csapatok maguk választhatják majd ki a hétvégéken használni kíván gumikeverékeket.
2017-re szélesebb autókat és szélesebb gumikat terveznek, a leszorítóerő növelésére pedig új szárnyak és áttervezett padlólemezek jönnek majd.