A Red Bull és a Renault 2010-13 között nyolc világbajnoki címet hozó kapcsolata idénre helyrehozhatatlanul elromlott, a versenyképtelenség miatt az energiaital-gyártó és a francia cég 2016 végi válása szinte garantált.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Míg a Renault – ha nem száll ki a Forma-1-ből – a Lotus felvásárlásával új gyári csapatot alapíthat, a Red Bull számára óriási kérdés, honnan is szerezzenek erőforrást.
A brit Autocar szerint meglepő a megoldás: a szaklap arról ír, hogy a Red Bull az Aston Martin vezetőivel tárgyal, az esetleges üzlet pedig Mercedes-motorokat hozna a Milton Keynes-i csapatnak.
Az üzlet keretében az Aston Martin lehetne a Red Bull névadó partnere úgy, mint most az Infiniti, de az erőforrásokat a Mercedes szállítaná – ne feledjük, a Mercedes anyacége, a Daimler AG 5 %-os résztulajdonos a brit márkánál.
Az Aston Martin ötlete állítólag a Mercedesnek is tetszik, hiszen a Lotus elvesztése esetén sikerülne új partnerrel biztosítani, hogy a Forma-1-es erőforrás fejlesztési költségeit szét tudják teríteni a csapatok között.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda vasárnap délelőtt igen hamar cáfolta a fentieket:
„Szóba sem került ilyesmi. Egyáltalán nincs szó ilyenről, én semmit nem hallottam a Red Bulltól, pedig minden nap együtt reggelizünk Helmut Markóval, szóval tudnék róla. Soha nem merült fel ilyesmi, hiszen négy csapat használja a motorjainkat, nincs is több kapacitásunk” – nyilatkozta a veterán szakíró Adam Coppernek.
A kérdésre, hogy mi lesz, ha a Lotus távozik a partnerek közül, Lauda így felelt: „Ki tudja? Fogalmam sincs. Egyelőre mindenkivel érvényes szerződésünk van, és ennél több csapatnak nem szállíthatunk, ennyi.”
Lauda azt is elárulta, hogy honfitársa, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz és a Mercedes rossz viszonya miatt is valószínűtlen az együttműködés. „Az egész ott kezdődik, hogy Mateschitz, nem is tudom miért, valamin összekapott a Mercedesszel. Én nem tudom, mi volt az ok.”
Egy másik mercedeses bennfentes csak viccelődni tudott a Red Bull-os felvetésen: „Ó, persze, már 2014 februárja óta érdeklődnek nálunk, minden héten telefonálnak! Ha megnézzük, hogyan bánnak a Renault-val, hát nem épp kívánatos partnerek…”