Az FIA Motorsport Világtanácsa a múlt héten fogadta el azt a szabálymódosítást, amelynek értelmében az új gyártóknak jár egy extra motor az első évükben (egyébként négyet lehet büntetlenül elhasználni). A Honda esetében a probléma, hogy már Jenson Button és Fernando Alonso autójába is beépítették az ötödik motort, megkapták érte a büntetést is, így most a japánok nem tudják, hogy így is jár-e nekik a büntetlen „bónusz.”
A válasz azért fontos a Hondának, mert ahhoz igazodva döntene a hosszú távú fejlesztési stratégiáról, és a zsetonok kijátszásáról.
„Semmit nem tudunk arról, hogyan ‘kaphatnánk vissza’ az ausztriai büntetéseket, és egyéb nyitott kérdések is vannak” – mondta a Honda egyik szóvivője. „Állásfoglalást kértünk az FIA-től, nekik kell dönteniük.”
Amennyiben a hatodik motort büntetés nélkül építheti be a Honda, már a Magyar Nagydíjon új specifikációjú motort vethet be a McLaren.