A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, Max Mosley idén dobta be Forma-1-es költségcsökkentési ötletét, amely korábbi – a bukását okozó – költségplafonos koncepció javított változata. Mosley javaslata alapján a költségplafon önkéntes lenne, azonban az azt elfogadó csapatok jóval nagyobb műszaki szabadságot élvezhetnének.
Mosley ötletét a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén is megvitatták, de el is vetették, ugyanis a két külön szabályrendszer egyidejű futtatása túl bonyolult lenne.
Az Auto Motor und Sport szerint azonban az FIA egy hasonló, de egyszerűbb koncepciót is ajánlott: amely szerint az évi 120-150 millió dolláros (34-42 milliárd Ft) korlátot vállaló csapatok megszorítás nélkül tesztelhetnének, használhatnák a szélcsatornát és a számítógépes szimulációkat, míg a plafonból nem kérő alakulatoknak mindössze heti 25 óra szélcsatorna-használat, 25 teraflop számítógépes használat és évi 8 tesztnap járna.
A német szaklap szerint a nagycsapatok ezt a tervet is azonnal elutasították, attól tartva, hogy a fentiek mellett a költségplafonos csapatok megelőznék őket.
„Elgondolkodtató, hogy miért is akarnak több pénzt költeni egy rosszabb modellre” – jegyezte meg a Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley, aki korábban is elmondta már, hogy szerinte a nagyok egyszerűen csődbe akarják vinni, meg akarják fojtani a független kis- és középcsapatokat.
Azért maradt még öltet az FIA tarsolyában: „Korlátozhatnánk az egy idényben fejleszthető alkatrészek számát. Mondjuk egy csapat egy szezonban összesen 10 felfüggesztést és 20 különböző szárnyat használhatna – amikor az alkatrész elkészült, rákerülne az FIA pecsétje” – magyarázta az FIA-elnök Jean Todt.