F1: Pokoli hétvége jön a Hungaroringen 1
F1: Pokoli hétvége jön a Hungaroringen 51

A hagyományosan július végén, augusztus elején rendezett Magyar Nagydíj a kezdetek óta a szezon egyik legforróbb versenyének számít, az időjárás pedig igazán belehúz idén, a kánikula mellé zivatarok is társulhatnak majd.
Esőre pénteken és szombaton is lehet számítani, mindkétszer inkább délután, így akár az időmérőbe is beleszólhat majd a csapadék, ami azonban nem hoz enyhülést, 33-35 fok lehet, ami a párás levegővel együtt külön kihívás lesz. Ahogy egy külföldi F1-es blog megjegyezte: „Nem világos, hogy a Magyar Nagydíjat tekintsük-e jó edzésnek a Maláj Nagydíjra, vagy fordítva”?
A pályára kilátogatóknak nyomatékosan javasoljuk a könnyű, világos, de a testet jól fedő ruházat, kalap-sapka és napszemüveg viseletét, napernyő használatát és a folyadékpótlást! 
A meleg vasárnapra mérséklődik, 30 fok alatti hőmérsékletre lehet számítani, a Forma-1-esek dolgát viszont megnehezítheti majd a futamon a megélénkülő szél – már ha az nem lesz elég kihívás, hogy egészen más körülmények között kell használniuk a gumikat, mint az edzéseken.
A Pirelli a közepes (fehér) és a lágy (sárga) keveréket hozza Magyarországra, becslésük szerint 1,2-1,5 másodperc lesz a körönkénti tempóelőny az utóbbi javára.
„A Hungaroring egy lassabb, technikás kanyarokból álló pálya, igazi kihívás a versenyzők, az autók és a gumik számára is, ugyanis folyamatosan dolgoznak. A célegyenesen kívül gyakorlatilag sehol sem lehet pihenni. A legfőbb kihívás az időjárás: júliusban extrém forróság lehet, ami nyilván a gumik kopására is hatással van. A tempó és a tartósság legjobb kompromisszumát a közepes és a lágy keverék nyújtja. Elég lágyak a jó kanyarvételhez, de elég kemények ahhoz, hogy bírják a Hungaroring megterhelő vonalvezetését és a meleget. Ezen a pályán nem épp könnyű előzni, így nagyon sok múlik majd a gumistratégián” – magyarázza a gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A 4381 méteres pályán jelentős módosítás nem történt az idei évre, a rázóköveket cserélték több ponton és a bokszutca-bejáraton módosítottak. A DRS-zóna szokás szerint a célegyenesen helyezkedik el. A versenybírókat Emanuele Pirro segíti pilótastewardként.