A Renault-nál egyértelműen komoly mozgások indultak a Forma-1-es és autósportos szereplést illetően. A francia gyártó továbbra is mérlegeli, hogy gyári csapat indításával növelje az F1-es jelenlétét vagy épp teljesen hátat fordítson a sportágnak.
Korábban arról lehetett hallani, hogy a Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez és a Renault cégvezére, Carlos Ghosn a Hungaroringen tárgyal a csapat eladásáról, de a legfrissebb hírek szerint még mindig nincs döntés, a találkozót jövő péntekre halasztották.
Az enstone-i alakulatnak persze nem tesz jót a kivárás, hiszen Lopez az eladás előtt már nem kíván több pénzt ölni a projektbe, ezért is jönnek a hírek a bíróságon igazukat kereső hitelezőkről, ezért kaptak csak az utolsó pillanatban gumikat a Pirellitől pénteken.
A Red Bullnál is kíváncsiak, tudniuk kellene, hogy jövőre lesz-e motorjuk vagy sem.
„A következő két hétben szeretnénk világosan látni, mi a Renault terve a jövőt illetően. Ha kiszállnak, akkor a Mercedestől, a Ferraritól vagy a Hondától kellene motort szereznünk” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner.
Akármi is legyen az F1-es részvétellel, annyi már biztos, hogy a Renault dobja a legmagasabb formaautós szériáját, a Formula Renault 3.5-öt, szombati bejelentésük szerint 2016-tól a Renault Sport „nem támogatja” a sorozatot, az a World Series by Renault programjából is kikerül.
A döntés okát nem közölték, de valószínű, hogy egyrészt túl sokba került a sorozat – persze azt nem tudjuk, hogy azért nem költenek rá többet, mert az F1-ben sem lesznek már jelen, vagy épp ellenkezőleg, a megtakarított pénzt a gyári csapatra fordítják majd -, másrészt benne lehet, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csúnyán leértékelte a szériát a Forma-1-es szuperlicenc megszerzéséhez előírt pontrendszerben.
Óriási veszteség egyébként a Formula Renault 3.5 kilövése, ugyanis a sorozat a Forma-1 hivatalos utánpótlás-szériája, a GP2 valós, de olcsóbb alternatívája. Az évek során az alábbi pilóták kerültek közvetlenül az FR 3.5-ből a Forma-1-be: Robert Kubica, Sebastian Vettel, Jaime Alguersuari, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne, Kevin Magnussen, Carlos Sainz Jr., hogy a többi, utolsó lépcsőként a GP2-ben is megforduló versenyzőket ne is említsük.