Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Bár a motoron nem fejlesztett a Honda, a McLaren mégis egész versenyképesnek tűnt a Magyar Nagydíj szabadedzésein, a motorerő helyett az aerodinamikai hatékonyságot, a jó tapadást jutalmazó Hungaroring kedvezett az autónak.
Fernando Alonso az edzéseken a top10-be tudta juttatni az MP4-30-ast, így reménykedett, hogy a kvalifikáción is az első tíz határán lehet majd, és talán megcsíp egy-két pontot vasárnap. Nem így lett, a Q2-ben a mozgásienergia-visszanyerő rendszer (MGU-K) megadta magát az autójában, a bokszutca bejáratánál leállt.
„Azt hiszem a 12-13. meglehetett volna, mert a köröm pocsék volt és úgy is a 14. voltam. Itt, a Hungaroringen – ahogy az utcai pályákon általában – a hétvége szinte le is zárul szombaton, mert előzni nagyon nehéz, a 15. helyről, a koszos oldalról rajtolva minden elég problémás. A lehető legrosszabbkor történt ez, az edzéseken szinte végig a top10-ben voltam, eddig jól alakult a hétvége a csapat számára.”
„Jensonnál is gond volt a KERS-szel (sic!) és nálam is lekapcsolt az autó. Nem a legjobbkor, de remélhetőleg ennek is lesz tanulsága holnapra.”
Alonso hősies erőfeszítéssel elkezdte tolni a lerobbant McLarent, utólag megerősítette, hogy azért igyekezett a garázsba juttatni az autót, hogy az esetleges javítás után még kigurulhasson, de aztán arról tájékoztatták, hogy az autónak saját erejéből kell elérnie bokszutcát.
„Az autó kétszer állt le a kör során. Nem tudtam, hogy lehet-e javítani a hibát, de hiába is toltam, mert saját erejéből kellett volna a bokszba jutnia. Amikor beértem a garázsba, szóltak, hogy ez a szabály. Érdekes, mert máskor láttuk már, hogy darus kocsin hoznak be autót, aztán nem sokkal később folytatja az edzést?”
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azt mondta, Alonso még akkor sem mehetett volna vissza a pályára, ha a szabályok engedik, ugyanis az akkumulátorban volt érintkezési hiba, amit nem tudtak volna gyorsan javítani.
A spanyol vasárnap a 15. helyről rajtol, csapattársa, a már a Q1 végén kieső Jenson Button mellőle, a 16. rajtkockából kezd.