A Forma-1-ben 2001-ben bemutatkozott Fernando Alonso másfél évtizedes pályafutása legrosszabb idényét éli a McLaren-Hondával, kilenc forduló után egyetlen ponttal áll.
A 34. születésnapját jövő szerdán ünneplő spanyol pilóta azt állítja, hogy élvezi a csapatépítéssel járó kihívást, de összességében jóval kevésbé lelkesíti már az F1, mint régen.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Szeretem az autóversenyzést, annak minden formáját, és az is igaz, hogy az F1 nem épp olyan, nem annyira izgalmas, mint régebben – legalábbis engem nem annyira lelkesít, hogy a GP2-eseknél 2-3 másodperccel gyorsabban körözgetünk. Pillanatnyilag óriási motivációt jelent a McLaren-Honda projektje, az első gokartom is egy McLaren-Honda replika volt, szóval azt most élvezem, hogy az alapoktól építjük fel a csapatot” – magyarázta szombat délután a Hungaroringen.
„De tesztelés nélkül, a jelenlegi gumikkal, a korlátozásokkal és a mondjuk a jövő évi versenynaptárt látva azért egyre csábítóbbak más versenykategóriák, ezt nem tagadom” ? szólt a kulcsmondat.
Alonsót leginkább az aggasztja, hogy a mostani szabályok mellett nagyon nehéz, ha nem lehetetlen az érdemi fejlődés, az élmezőnybe való feljutás.
„Régebben élvezetesebb volt az egész, bár nem hiszem, hogy a sok szenzor meg információ rontja el az élményt. Régen nagyobb szabadságunk volt a tesztelés, az autófejlesztés terén, és ha az idény első negyedében kiderült, hogy nem versenyképes az autó, akkor lehetett megoldásokat keresni és javulni. Most a Mercedes megnyeri az összes futamot, a Manor minden versenyen az utolsó lesz, akár mennyi szenzor is van az autóban, akármennyi infót is ad a versenyző.”
„Meg van kötve a kezünk az egész idényre. Amikor az első teszten a pályára küldjük az autót, olyan, mintha feldobnánk egy érmét, ha versenyképes, akkor jó lesz a szezon, ha nem, akkor lőttek neki.”
Alonso a Magyar Nagydíj szombati időmérőjén a biztató edzéseredmények ellenére csak a 15. rajthelyet szerezte meg, miután az autója lerobbant a Q2-ben. A spanyol ugyan próbálta a bokszba betolni a McLaren-Hondát, de utólag kiderült, feleslegesen erőlködött, az autó javíthatatlan volt, és a szabályok sem engedték volna, hogy újra kimenjen.
„Tudják, imádom a Forma-1-et. Mindegy, hogy utolsó az ember, a 15., vagy a pole-ról indul, versenyezni akar, ott akar lenni a pályán” – mondta a hősies, de haszontalan tologatásról.