Bár egy szabálymódosításnak köszönhetően a Honda a Magyar Nagydíjra büntetés nélkül cserélhetett erőforrást a McLaren autóiban, a japán gyártó fejlesztéseket nem vitt a Hungaroringre.
A nyári szünet utáni első hétvégén, Belgiumban már a mezőny végére száműzik majd az autókat, hiszen a Honda akkor veti majd be a fejlesztett erőforrást, de ha a motor az elvárásoknak megfelelően muzsikál, biztosan nem bánják majd a „kellemetlenséget”.
„Az erőforrás jelentős fejlesztési csomagot kap Spára, amelynek célja a teljesítmény növelése. Persze azt nehéz megmondani előre, hogyan érvényesül ez a pályán, erre majd Spában kapunk választ” – mondta a japán gyártó F1-es főnöke, Arai Jaszuhisza a Magyar Nagydíj hétvégéjén.
A spanyol Marca értesülése szerint a Honda a maradék 7 motorfejlesztési zsetonjának nagy részét elhasználja Belgiumra, cserébe viszont körülbelül 45 lóerős teljesítménynövekedésre számíthatnak.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Ha hinni lehet a McLaren versenyfőnökének, Eric Boullier-nek, ezzel azért még nem ugranak a Mercedes nyakára…
„A Mercedeshez képest 120 lóerő a hátrányunk, szóval komoly nyomás nehezedik ránk, dolgoznunk kell. Bízom benne, hogy a Honda is tisztában van a helyzettel, és megvan a tervük a felzárkózásra. Időt nem lehet venni, de a ráfordított erőforrásokat lehet növelni. Szóval míg a Mercedesnél elég 450 ember (a motor fejlesztéséhez), a Hondánál 700 ember kell, hogy sikerüljön a felzárkózás” – magyarázta a francia szakember a Hungaroringen.
A McLaren-Hondánál a Magyar Nagydíj egyébként végre egy kis örömet hozott, hiszen a múlt vasárnapi versenyen idén első ízben mindkét autójuk pontszerző helyen ért célba, Fernando Alonso egészen az 5. helyig kapaszkodott. Ehhez persze mások balesetei, büntetései is kellettek, de Arai azt mondja, az erőforrás is szerepet játszott:
„Mindenféle korlátozás, fojtás nélkül dolgozott az erőforrás, és működött is a dolog. Nagyon boldog vagyok, szeretnék köszönetet mondani a csapatnak, és és szakurai és a wokingi gyár dolgozóinak is! Nagyon sokan dolgoznak keményen, és végre az eredmények is kezdenek megmutatkozni.”