Hiába nyertek 2010-13 között a Red Bull partnereként kétszer négy bajnoki címet, a Renault évek óta elégedetlen a Forma-1-es jelenlétével, az elmúlt másfél idény küszködése pedig lépéskényszert hozott a francia gyártónál.
Tavasz óta világos, hogy valami történni fog, de a Renault részéről tényleg minden lehetőséget nyitva hagytak, a teljes kiszállástól a saját gyári csapat indításáig bármi lehetséges. Az F1-es projekt főnöke, Cyril Abiteboul azt mondja, még minden opció nyitott:
„Nem titok, hogy sok dologgal foglalkozunk, beleértve a motorunk versenyképesebbé tételét is, hiszen versenyképes motor nélkül az egésznek semmi értelme. Az is tény, hogy többféle lehetőséget mérlegelünk, de nem várható azonnali döntés. Hosszú folyamat ez, hiszen a döntésünk is hosszú távra szól majd, szóval nem kapkodunk. Szeptember előtt biztosan nem mondunk semmi újat.”
F1: Messze van még a renault-s döntés 1
F1: Messze van még a renault-s döntés 139


Abiteboul hangsúlyozta, hogy semmilyen határidőt nem szabtak:
„Bárhogy is döntsünk, a lényeg az lesz, hogy hosszú távon megfeleljen a stratégiánknak. Inkább várunk, hogy aztán jó döntést hozhassunk ahelyett, hogy rossz alapokon rosszul döntsünk. Egyelőre szerződésünk van a Red Bull-lal és a Toro Rossóval 2016 végéig, azt tiszteletben is kívánjuk tartani. Fantasztikus csapatok, sokat várnak el tőlünk, de mi igyekszünk is a lehető leggyorsabban kielégíteni az igényeiket.”
„De emiatt van is időnk arra, hogy kidolgozzuk a 2016-on túlra szóló programunkat, ha úgy döntünk, hogy más irányba indulnánk. Szóval majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok, de annyit azért elárulhatok, hogy nem kizárólag a Forma-1-gyel foglalkozunk a Renault-nál. Nagyon izgalmas projektekről van szó. A Renault egyértelműen elkötelezett aziránt, hogy továbbra is fontos szereplője legyen a motorsportoknak.”
Az „izgalmas projektek” közé tartozhat a saját pilótanevelői program indítása, erről már a Motorsport.com-nak beszélt Abiteboul.
F1: Messze van még a renault-s döntés 140


„Elég megnézni, hogy a Mercedesnél milyen pilótafizetések vannak, és mennyiben kerülnek a versenyzők a Red Bullnál és a Toro Rossónál. Az utóbbiaknál a mercedeses pénzek töredékéről van szó, ami fantasztikus. Ez alapján látjuk, hogy mit érdemes csinálni, hogyan javíthatnánk a tevékenységünkön. Annyi biztos, hogy szeretnénk a formaautózásban maradni, amit lehetőleg az F1-es részvétel koronáz meg. Azonban sokkal költséghatékonyabban kellene ezt csinálnunk, és úgy, hogy a mostaninál sokkal jobban szolgálja a cég marketingszempontjait.”
Az átszervezésnek, a fenti szempontok érvényesülésének első jele az, hogy a Renault 2016-ra ejti nagyobbik formaautós utánpótlás-szériáját, a Formula Renault 3.5-öt.