Az amerikai motorsportban nevet szerzett Gene Haas csapata 2016-ban lép be a Forma-1-be, az alakulat már komolyan keresi a pilótákat.
F1: Vergne is esélyes az amerikai csapatnál? 1
F1: Vergne is esélyes az amerikai csapatnál? 33


Haas legutóbbi nyilatkozata szerint ötfősre szűkítették a jelöltek listáját, amelyen biztosan szerepel Nico Hülkenberg, és mivel a csapat fő partnere a Ferrari lesz, a maranellóiak két tesztelője is, Esteban Gutierrez és Jean-Eric Vergne is.
Bár a texasi Amerikai Nagydíj és az idén felélesztendő Mexikói Nagydíj miatt Gutierrez tűnik a favoritnak, az F1-ben 2012-14-ben a Toro Rossónál versenyző, ősszel a Formula E második idényében a Virgin pilótájaként is induló Vergne azt mondja, neki is jók a kilátásai.
„Hárman vagyunk két ülése, szerintem mondhatjuk, hogy egész jó esélyem van arra, hogy a Haasnál kötök ki” – mondta a Motorsport.comnak. „Ami pedig a Formula E-t illeti, egyelőre korai még ezzel a kérdéssel foglalkozni. Ha bejön az F1, akkor lesznek ütközések, de korai még azon gondolkodni, mi lesz. Persze egyáltalán nem bánnám, ha ezzel a problémával kellene foglalkozni!”
„Pillanatnyilag a Formula E-re koncentrálok, és persze a ferraris munkámra, ami jól jöhet a haasos igazolás tekintetében. 
Haas többször is elmondta, hogy a Forma-1-es tapasztalat nagyon fontos szempont lesz számára a versenyzők szerződtetésénél, Vergne-nél pedig ez is megvan:
F1: Vergne is esélyes az amerikai csapatnál? 34


„A Red Bullnál nagycsapattal is dolgoztam, pont akkor, amikor mindent megnyertek. Én voltam a tartalékos és szimulátoros fejlesztő, nagyon sokat tanultam náluk. Aztán eltöltöttem három évet a Toro Rossónál, ahol a volánnál is bizonyítottam. Ne feledjük, hogy szerepeltem Ricciardo ellen: az első évben megvertem, a másodikban pedig nagyon szoros volt kettőnk között, ő pedig már futamokat nyer azóta.”
„A Ferrarinál még mindig tanulom a másféle filozófiát – ez a világ legnagyobb csapata! Ehhez új hozzáállás kell, és a mai napig tanulom az autó műszaki oldalát. Ez nagyon sokat számít a Haas tekintetében is, hiszen bár nem vagyok ott a rajtrácson, az F1-ben maradtam, méghozzá a Ferrarinál, ahol minden hétvégén a szimulátorban vezetek, tudok minden beállításról, mindenről, ami történik, a gyárban mindent követek. Emellett még a Formula E-ben is versenyzek, ami szintén biztosan nem hátrány.”