Elég döcögősen indult a McLaren-Honda kapcsolat újramelegítése, a Magyar Nagydíjon fordult elő először, hogy a csapat mindkét autója pontot szerzett. Benne van a pakliban, hogy az együttműködés nem lesz olyan sikeres, mint ahogyan azt a felek előre elképzelték, de a McLarennek nincs sok mozgástere.
„Nincs B tervünk” – mondta Eric Boullier csapatfőnök. „Rajtunk áll, hogy sikeresen tudjunk közösen dolgozni.”
„Ahogy egy házasságban, itt is előfordul, hogy néha van egy kis stressz, de ugyanazon az úton haladunk.”
„A Honda hosszú távra rendezkedett be a Forma-1-ben, a felépített létesítményeik lenyűgözőek.”
„Időt kell adnunk arra, hogy egyenesbe jöjjenek a dolgok, hogy megszerezzék a kellő tudást és tapasztalatot ahhoz, hogy igazán jó dolgokat építsenek.”
„Nem véletlenül választottuk a Hondát: amint valakiből egyszerű ügyfélcsapat lesz, többé nem lesz világbajnok. Ez nem lehet kérdés.”
„A Hondánál gyári csapattá válhattunk, ez egy hosszú távú együttműködés.”
A következő évre – ahogy a szerződés is előírja – a Red Bull is kitart a Renault mellett, utána azonban bármi lehet. „A Renault tervei nem érintenek minket, 2016-ra szerződésünk van” – fogalmazott Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
„2017 már másik történet, minden lehetőséget vizsgálunk. Van egy mondás: soha ne mondd, hogy soha. Mi most nem mondjuk semmire.”
Új gyártóval valószínűleg nem tud összeállni a Red Bull, így nem lesz a Volkswagen vagy az Audi a partnere. „A jelenlegi erőforrás elég bonyolult, nem úgy van, hogy egyik nap kitalálja a valaki a megépítését, aztán másnapra elkészül. Hároméves kifutási ideje van egy ilyen projektnek, sok tényezőt kellene megvizsgálni. Ha én egy gyártó döntéshozója lennék, valószínűleg azt mondanám, jelenleg túl sok a kérdőjel az F1-gyel kapcsolatban.”