A Honda abban bízva, hogy a Ferrari szintjére juthat a motorteljesítménnyel, továbbfejlesztette belsőégésű motorját, átalakítva az égésteret, a szívó- és kipufogó rendszereket, valamint az erőátvitelt. Ehhez azonban fel kellett használnia hármat a motorfejlesztésre engedélyezett zsetontokból, és nyilvánvalóan mindkét autóban ki kell cserélni a belsőégésű motort.
Alonso és Button autójában is régen túl van a McLaren az egyes rendszerek büntetési határain. Úgy számolják, hogy Alonso 10, Button 5 rajthelyes hátrasorolásra számíthat a motor cseréje miatt, de ezen felül is kaphatnak még büntetést. Pontosan akkor derül majd ki, mennyi az annyi, amikor az autók túl lesznek az első mai edzésen.
2015-től öt helyett autónként már csak négy-négy új erőforrást használhatnak a csapatok. Az erőforrások részelemeinek cseréjét illető szankciók is módosultak: a hátrasorolásokat kitölteni nem tudó versenyzők a maradék rajtbüntetést nem viszik át a következő versenyhétvégére, ehelyett időbüntetéseket osztanak ki nekik a futamon. (1-5 hely: 5 másodperc, 6-10 hely – 10 mp, 11-20 hely – bokszutca-áthajtás, 20 felett – 10 mp-s stop&go.)